Hogy mennyire lesz a Dreams az év játéka, az rajtad is múlik. Elképesztő, amit tud, a Sony pedig összeteheti a kezét, hogy nála landolt.

Képzelj el egy rettenetesen kreatív és izgalmas játékot egy szuper sztorival, amit ha befejeztél, akkor megalkothatod a saját játékodat. Nem csak úgy az előbb látott elemekből, hanem nagyjából bármiből, ha eléggé kreatív és ügyes vagy. De ha nem akarsz alkotni semmit, akkor egyszerűen csak belemerülsz ebbe a Playstation 4-es közösségbe, akik alkottak már ezer meg ezer új kisebb-nagyobb játékot, jobbakat, rosszabbakat, és te mindet kipróbálhatod. Magyarul igen, a Media Molecule fejlesztő csapata kitalálta a végtelenített játékot, vagyis inkább a legjobb közösséget, amihez tartozni nem annyit jelent, hogy pármásodperces videókat nézhetsz tátogó kislányoktól, hanem olyan emberekkel vagy kapcsolatban, akik alkotnak, mégpedig nagyon kreatív és nagyon is élvezhető dolgokat. És te is olyanná válhatsz, mint ők.

A Dreams tehát egyszerre játék, játékkészítő platform és közösség, ebbe pedig simán bele kellett volna buknia a Media Molecule csapatának, de úgy néz ki, hogy a legtutibb tutiba nyúltak bele vele, mivel már most tonnaszám fejlesztik a játékokat a profik és a lelkes amatőrök, és mindez csak mostantól lett elérhető mindenki számára, úgyhogy bele sem merek gondolni mi lesz itt pár hónap múlva.

Persze megvan a veszélye annak, hogy ráunnak az emberek a Dreamsre, de nagyon úgy fest, hogy most kezdenek csak belejönni, és kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket, amelyekből van bőven, mondhatnánk, hogy most kezdenek merni igazán nagyot álmodni, és mondjuk is, mert tényleg így van.

Akkor most bontsuk ketté ezt a remek valamit, amit Dreamsnek hívnak. Kezdjük a játékkal, amit ad. A Media Molecule a Dreamsszel készített egy játékot, ami Art’s Dream névre hallgat, és egyszerűen telitalálat. Mindössze két óra alatt le lehet tudni, de remekül demonstrálja, hogy nem kakkanattal gurigáznak ezek a srácok, mert az Art’s Dream egyszerre szép és kreatív, egyedi és hangulatos, ráadásul szabadon ugrál különféle stílusok között.

Egyszer még mászkálós-beszélgetős kalandjáték, majd hirtelen ugrálós platformjáték, aztán akciójáték, aztán autós játék, majd ritmusjáték, a végére pedig még bekúszik a képletbe egy balról jobbra scrollozós lövöldözős cucc is, mert miért ne. Itt minden belefér, tényleg csak a saját képzeleted szabhat határt.

Az Art’s Dreamnek ráadásul remek sztorija is van, olyan, mint egy lázálom az elveszett célok megtalálásáról és a lejtő aljáról felkapaszkodásról, a személyes pokolból való kiútról, a jellemfejlődésről, magyarul tartalmas két óra ez, ha nem lenne mellette semmi más, már akkor is eléggé emlékezetes lenne ez a kis szösszenet. De tulajdonképpen csak innen nyílnak ki a kapuk, aztán jön… minden.

Ha láttad, mire képes a Dreams, akkor vagy besokallsz, hogy te aztán ilyet biztosan nem készítesz majd, vagy kedvet kapsz ahhoz, hogy lassacskán összepakold életed jó eséllyel első játékát. Ha amellett döntesz, hogy készítsen játékot az, akinek két anyja van, akkor elindulhat a böngészés a többiek legyártott „álmai” között, láthatod, mely cuccokkal hányan játszanak az adott pillanatban, melyek a legnépszerűbbek, de a MM csapata is kiemelget olyanokat, amelyek szerintük érdemesek arra, hogy az emberek feltétlenül menjenek vele egy kört.

A Dreams viszont olyan, mint egy feneketlen kút, de nem rossz értelemben. Baromi izgalmas, hogy mi minden fér bele. Van, aki újraalkotta a Silent Hills demójaként kiadott, majd a föld színéről is eltűntetett P.T-t, van, aki komplett Silent Hills-játékot készített, de többen remake-elgetnek régi klasszikusokat, lehet találkozni Sonickal és Marióval is, de olyan új platformjátékokat, űrhajós shootereket és FPS-eket is simán lehet nyomni, amik rövidek, de érdekesek, és mind-mind ebben a keretben készültek el.

Ha van kedved, időd és energiád, akkor pedig jöhet az alkotás. Egészen elképesztően sok lehetőséged van, ha a nulláról akarod kezdeni. Mindent megtehetsz. Ahhoz viszont, hogy profivá válj, végig kell menned egy meglehetősen időigényes, de rettentően jól összerakott tutorial-cunamin, ami elmagyarázza neked, mit és hogyan kell tenned, ha jót akarsz magadnak és másoknak. A kezdőtől egészen a profiig minden szintre vannak oktatószekvenciák, elég sok van belőlük, úgyhogy minden kérdésedre választ kapsz, ami a játékkészítés során felmerül.

Nem könnyű egy kezdőnek a játékalkotás, de bele lehet jönni, ha nem akarsz túl izmos dolgokat összerakni, akkor viszonylag gyorsan is lehet sikerélményed, de látva azt, hogy mások mire képesek, én inkább letettem a saját játékom valóra váltásáról, és szerintem jobb is ez így mindenkinek. Készíthetsz átvezető videót, vághatsz hangot, tényleg bármire képes vagy. És ha azt hiszed, mindez iszonyú nagyságú helyet foglal a vinyón, akkor tévedsz, a Dreams 10 GB alatt van.

A Sony valami olyat talált a Dreamsben, amiről más platformok csak álmodoznak. Egy végtelenített játékforrást, egy jól működő közösséget, ami még csak most talál magára igazán, de már most is irdatlan sok a tenni- és látnivaló ebben a világban. Ha pedig rákapsz a játékkészítés ízére (ami egyébként nem olyan nehéz), akkor végképp kinyílik előtted egy új világ. Soha semmi ehhez fogható nem jelent még meg, és egy darabig nem is fog. Nem lenne nagy csoda, ha ez az egész év a Dreamsről szólna majd.

A player szerint

  • Már a sztorimód is megérne egy misét, de a móka csak utána kezdődik
  • Iszonyatos mennyiségű játékkal van tele már most
  • Ha mindig is szerettél volna játékot készíteni egy játékban, akkor most rögtön vedd meg
Player-méter
10
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés