Ugyan fontos lemezeket adott ki a Blur, a Sigur Rós és a Flaming Lips is, de az évezred záróévének a hangulatát a nagy mainstream albumok határozták meg.

Red Hot Chili Peppers: Californication

A Californicationig úgy tűnt, hogy ez az 1983-ban alapított, majd az 1991-es Blood Sugar Sex Magic lemezzel világsztárrá váló zenekar szép lassan elfelejtődik. Aztán John Frusciante visszatérésével nem csak hogy túltettek magukon, hanem a Californicationnel tulajdonképpen feltalálták azt a korábbi munkáikkal is önazonos, de totál rádióbarát rockzenét, amivel a mai napig ellubickolnak.

Santana: Supernatural

Az év igazi visszatérése azonban nem a Chilié volt, hanem Santanaé, aki 28 év után csinált újra number one lemezt. Az akkori szemmel még valószínűtlenül sok közreműködővel (Rob Thomas, Eric Clapton,  Eagle-Eye Cherry, Lauryn Hill, Cee-Lo Green stb.) felvett Supernatural sok kritikát kapott az össze-visszasága miatt, a slágerlisták azonban azt mutatták, hogy bejött a nagy visszarobbanás. Ja és Grammy-ből is lehullott neki azért nyolc darab.

Chamical Brothers: Surrender

A manchesteri big beat duó készítette el az év legfontosabb tánczenei lemezét. A house felé kalandozó Surrenderhez ráadásul olyan kultarcok adták a hangjukat, mint korábbi lemezükön már felbukkanó Noel Gallagher, a Primal Screames Bobby Gillespie vagy Hope Sandoval a Mazzy Starból.

Limp Bizkit: Significant Other

Mielőtt a Limp Bizkit a Linkin Parkkal együtt kábé popzenévé tették volna a nu metált, még csináltak a régi rajongóknak egy olyan lemezt, amit később bezzegelve emlegethettek. Persze itt sem lehet undergroundról beszélni, már ezzel is a Billboard első helyén nyitottak. A Rage Against The Machine (The Battle Of Los Angeles) és a Korn (Issues) szintén fontos lemezeinek is köszönhetően ez lett a rap metál áttörésének az éve, innentől már globális műfajról beszélhettünk egyértelműen.

Blink-182: Enema Of The State

Ugyanez az év volt az, amikor a Blink-182 bebizonyította, hogy a poppunk nem egy időszakos divat volt, hanem a mainstream rockzenének egy állandóvá váló formája.

Eminem: The Slim Shady LP

Ahogy megannyi műfaj esetében, úgy a hiphopnál is egy fehér srác kellett ahhoz, hogy elhozza a nagy áttörést. Na persze azt se felejtsük el, hogy a produkció mögött ott ügyködött az a Dr. Dre is, aki 2001 címmel szintén kiadott egy fontos raplemezt 1999-ben. Ha azt vesszük, hogy mára simán a hiphop vált a leghallgatottabb műfajjá, akkor bizony azt kell mondanunk, hogy hosszú távon Eminem berobbanása volt az év legfontosabb zenei eseménye.

TLC: FanMail

A kilencvenes évek meghatározó R&B triója ugyan nem tudta megugrani az 1994-es CrazySexyCool sikerét, de attól még a FanMail is nagyon sikeres lett, rajta olyan korszakos slágerekkel, mint a No Scrubs vagy az Unpretty.

Backstreet Boys: Millenium

Ekkor még senki se gondolta volna, hogy a fiúzenekarok utolsó éveiben vagyunk. Ennek megfelelően a legtöbb lemezt a Backstreet Boys adta el az évben.

Britney Spears: ...Baby, One More Time

Ugyanebben az évben tűnt fel a színen Britney Spears, aki olyan szinten felforgatta a popzenét, hogy még az 1998-as Ray Of Lighttal révbe érő Madonnát is visszabolondította a popzene trónjáért való versengésbe.

Christina Aguilera: Christina Aguilera

És arról se feledkezzünk meg, hogy Britney után rögtön feltűnt Christina Aguilera is, aki ugyan egy árnyalattal szerényebb pályát futott be, de 1999-ben még ők ketten jelentették - fej-fej mellett a popzene jövőjét.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Karácsonyi retrokvíz: nosztalgia fenyőfákkal, édességekkel és robotokkal

Visszatér a kilencvenes évek népszerű kígyós horrorja, de nem úgy, ahogyan gondolnád

Sírva búcsúzott Millie Bobby Brown a Stranger Things stábjától az utolsó forgatási napon

További cikkeink a témában