A legutóbbi Halálos iramban emberes izomszaga után itt az ideje kicsit kiszellőztetni. És ha már jó filmek, akkor érdemes megkérdezni, mit gondol erről a témáról Stanley Kubrick, Woody Allen, Martin Scorsese vagy Quentin Tarantino. Mutatjuk, mert tanulni a legjobbaktól érdemes.

Stanley Kubrick

A bikaborjak (Fellini, 1953)

A nap vége (Bergman, 1957)

Aranypolgár (Welles, 1941)

A Sierra Madre kincse (Huston, 1948)

Nagyvárosi fények (Chaplin, 1931)

V. Henrik (Olivier, 1944)

Az éjszaka (Antonioni, 1961)

A bankdetektív (Fields, 1940)

Roxie Hart (Wellman, 1942)

A pokol angyalai (Hughes, 1930)

Woody Allen

Négyszáz csapás (Truffaut, 1959)

8 és ½ (Fellini, 1963)

Amarcord (Fellini, 1972)

Biciklitolvajok (de Sica, 1948)

Aranypolgár (Welles, 1941)

A burzsoázia diszkrét bája (Bunuel, 1972)

A nagy ábránd (Renoir, 1937)

A dicsőség ösvényei (Kubrick, 1957)

A vihar kapujában (Kurosawa, 1950)

A hetedik pecsét (Bergman, 1957)

Francis Ford Coppola

A legénylakás (Wilder, 1960)

Hamu és gyémánt (Wajda, 1958)

A gonosz jól alszik (Kurosawa, 1960)

Életünk legszebb évei (Wyler, 1946)

A bikaborjak (Fellini, 1953)

A komédia királya (Scorsese, 1983)

Dühöngő bika (Scorsese, 1980)

Ének az esőben (Donen/Kelley, 1951)

Virradat (Murnau, 1927)

A testőr (Kurosawa, 1961)

Quentin Tarantino

Apokalipszis most (Coppola, 1979)

Gáz van, jövünk! (Ritchie, 1976)

Carrie (de Palma, 1976)

Tökéletlen idők (Linklater, 1993)

A Jó, a Rossz és a Csúf (Leone, 1966)

A nagy szökés (Sturges, 1963)

A pénteki barátnő (Hawkes, 1940)

Cápa (Spielberg, 1975)

Lányok, csak szép sorjában! (Vadim, 1971)

Mennydörgés (Flynn, 1977)

A félelem ára (Friedkin, 1977)

Taxisofőr (Scorsese, 1976)

Edgar Wright

2001: Űrodüsszeia (Kubrick, 1968)

Egy amerikai farkasember Londonban (Landis, 1981)

Carrie (de Palma, 1976)

Táncos dámák (Enright/Berkeley, 1934)

Ne nézz vissza! (Roeg, 1973)

Kacsaleves (McCarey, 1933)

Psycho (Hitchcock, 1960)

Arizonai ördögfióka (Coen, 1987)

Taxisofőr (Scorsese, 1976)

A vad banda (Peckinpah, 1969)

Guillermo del Toro

8 és ½ (Fellini, 1963)

A szép és a szörnyeteg (Cocteau, 1946)

Frankenstein (Whale, 1931)

Szörnyszülöttek (Browning, 1932)

Nagymenők (Scorsese, 1990)

Gyilkos arany (von Stroheim, 1925)

Elhagyottak (Bunuel, 1950)

Modern idők (Chaplin, 1936)

Nosferatu (Murnau, 1922)

A gyanú árnyékában (Hitchcock, 1943)

Christopher Nolan

Az áruló (Frears, 1984)

Tizenkét dühös ember (Lumet, 1957)

Az őrület határán (Malick, 1998)

Dr. Mabuse végrendelete (Lang, 1933)

Rossz időzítés (Roeg, 1980)

Boldog Karácsonyt, Mr. Lawrence! (Oshima, 1983)

For All Mankind (Reinert, 1989)

Koyaanisqatsi - Kizökkent világ (Reggio, 1983)

Bizalmas jelentés (Welles, 1955)

Gyilkos arany (von Stroheim, 1925)

Martin Scorsese

2001: Űrodüsszeia (Kubrick, 1968)

8 és ½ (Fellini, 1963)

Hamus és gyémánt (Wadja, 1958)

Aranypolgár (Welles, 1941)

A párduc (Visconti, 1963)

Paisá (Rossellini, 1946)

Piros cipellők (Powell/Pressburger, 1948)

A folyó (Renoir, 1951)

Gyilkosság Szicíliában (Rosi, 1962)

Az üldözők (Ford, 1956)

Ugetsu története (Mizoguchi, 1953)

Szédülés (Hitchcock, 1958)

Steve McQueen

Az algíri csata (1966, Gillo Pontecorvo)

Magatartásból elégtelen (1933, Jean Vigo)

Játékszabály (1939, Jean Renoir)

Tokiói történet (1953, Yasujiro Ozu)

Couch (1964, Andy Warhol)

A megvetés (1963, Jean-Luc Godard)

Szép munka (1999, Claire Denis)

Volt egyszer egy Amerika (1984, Sergio Leone)

A félelem bére (1953, Henri-Georges Clouzot)

Szemet szemért (1989, Spike Lee)

(via)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Ha ezek vannak otthon nálad, akkor igazi nőcsábász vagy – Avagy tárgyak, amitől izgalmas lesz egy randi otthon

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

További cikkeink a témában
Itt az a Xiaomi, ami szembeszáll a csúcstelefonokkal
Hirdetés