A legutóbbi Halálos iramban emberes izomszaga után itt az ideje kicsit kiszellőztetni. És ha már jó filmek, akkor érdemes megkérdezni, mit gondol erről a témáról Stanley Kubrick, Woody Allen, Martin Scorsese vagy Quentin Tarantino. Mutatjuk, mert tanulni a legjobbaktól érdemes.
Stanley Kubrick
A bikaborjak (Fellini, 1953)
A nap vége (Bergman, 1957)
Aranypolgár (Welles, 1941)
A Sierra Madre kincse (Huston, 1948)
Nagyvárosi fények (Chaplin, 1931)
V. Henrik (Olivier, 1944)
Az éjszaka (Antonioni, 1961)
A bankdetektív (Fields, 1940)
Roxie Hart (Wellman, 1942)
A pokol angyalai (Hughes, 1930)
Woody Allen
Négyszáz csapás (Truffaut, 1959)
8 és ½ (Fellini, 1963)
Amarcord (Fellini, 1972)
Biciklitolvajok (de Sica, 1948)
Aranypolgár (Welles, 1941)
A burzsoázia diszkrét bája (Bunuel, 1972)
A nagy ábránd (Renoir, 1937)
A dicsőség ösvényei (Kubrick, 1957)
A vihar kapujában (Kurosawa, 1950)
A hetedik pecsét (Bergman, 1957)
Francis Ford Coppola
A legénylakás (Wilder, 1960)
Hamu és gyémánt (Wajda, 1958)
A gonosz jól alszik (Kurosawa, 1960)
Életünk legszebb évei (Wyler, 1946)
A bikaborjak (Fellini, 1953)
A komédia királya (Scorsese, 1983)
Dühöngő bika (Scorsese, 1980)
Ének az esőben (Donen/Kelley, 1951)
Virradat (Murnau, 1927)
A testőr (Kurosawa, 1961)
Quentin Tarantino
Apokalipszis most (Coppola, 1979)
Gáz van, jövünk! (Ritchie, 1976)
Carrie (de Palma, 1976)
Tökéletlen idők (Linklater, 1993)
A Jó, a Rossz és a Csúf (Leone, 1966)
A nagy szökés (Sturges, 1963)
A pénteki barátnő (Hawkes, 1940)
Cápa (Spielberg, 1975)
Lányok, csak szép sorjában! (Vadim, 1971)
Mennydörgés (Flynn, 1977)
A félelem ára (Friedkin, 1977)
Taxisofőr (Scorsese, 1976)
Edgar Wright
2001: Űrodüsszeia (Kubrick, 1968)
Egy amerikai farkasember Londonban (Landis, 1981)
Carrie (de Palma, 1976)
Táncos dámák (Enright/Berkeley, 1934)
Ne nézz vissza! (Roeg, 1973)
Kacsaleves (McCarey, 1933)
Psycho (Hitchcock, 1960)
Arizonai ördögfióka (Coen, 1987)
Taxisofőr (Scorsese, 1976)
A vad banda (Peckinpah, 1969)
Guillermo del Toro
8 és ½ (Fellini, 1963)
A szép és a szörnyeteg (Cocteau, 1946)
Frankenstein (Whale, 1931)
Szörnyszülöttek (Browning, 1932)
Nagymenők (Scorsese, 1990)
Gyilkos arany (von Stroheim, 1925)
Elhagyottak (Bunuel, 1950)
Modern idők (Chaplin, 1936)
Nosferatu (Murnau, 1922)
A gyanú árnyékában (Hitchcock, 1943)
Christopher Nolan
Az áruló (Frears, 1984)
Tizenkét dühös ember (Lumet, 1957)
Az őrület határán (Malick, 1998)
Dr. Mabuse végrendelete (Lang, 1933)
Rossz időzítés (Roeg, 1980)
Boldog Karácsonyt, Mr. Lawrence! (Oshima, 1983)
For All Mankind (Reinert, 1989)
Koyaanisqatsi - Kizökkent világ (Reggio, 1983)
Bizalmas jelentés (Welles, 1955)
Gyilkos arany (von Stroheim, 1925)
Martin Scorsese
2001: Űrodüsszeia (Kubrick, 1968)
8 és ½ (Fellini, 1963)
Hamus és gyémánt (Wadja, 1958)
Aranypolgár (Welles, 1941)
A párduc (Visconti, 1963)
Paisá (Rossellini, 1946)
Piros cipellők (Powell/Pressburger, 1948)
A folyó (Renoir, 1951)
Gyilkosság Szicíliában (Rosi, 1962)
Az üldözők (Ford, 1956)
Ugetsu története (Mizoguchi, 1953)
Szédülés (Hitchcock, 1958)
Steve McQueen
Az algíri csata (1966, Gillo Pontecorvo)
Magatartásból elégtelen (1933, Jean Vigo)
Játékszabály (1939, Jean Renoir)
Tokiói történet (1953, Yasujiro Ozu)
Couch (1964, Andy Warhol)
A megvetés (1963, Jean-Luc Godard)
Szép munka (1999, Claire Denis)
Volt egyszer egy Amerika (1984, Sergio Leone)
A félelem bére (1953, Henri-Georges Clouzot)
Szemet szemért (1989, Spike Lee)
(via)