PC-re is kijött az eddig PS4-exkluzív Horizon Zero Dawn. Megnéztük, hogyan működik. Spoilerveszély: egész jól, de azért vannak gondok.
A PlayStation egyik legnagyobb előnye mindig is az volt, hogy egészen izgi exkluzívokkal van tele a játékparkja, konkrétan klasszikusokkal, köztük a Horizon Zero Dawnnal, ami PS5-re nemsokára folytatást is kap. Az első részt csak az nem játszotta végig, aki nagyon nem akarta, már akinek van PS4-e, kb. fillérekért osztogatták már az alapjátékot és a kiegészítőjét, a Frozen Wilds-t is, de a Complete Edition sem volt éppen drága, sőt, a pakk ára állandóan a béka feneke alatti béka feneke alatt csücsül. És most már a PC-seknek sincs kifogása, átportolták ugyanis a játékot, és az a helyzet, hogy több szempontból is tanulságos lett a mutatvány.
A Horizon Zero Dawn ugyanis bár egy 2017-es játék, grafikailag simán felveszi a versenyt a mostani PC-s csodákkal, és bár nem azt mondom, hogy olyan, mint egy vadiúj RTX-es csillivilli hacacáré, de azért még mindig gyönyörű, pláne Ultra módba kapcsolva, amihez hogy-hogy nem, különösebben nem is kell ordenáré erős vas, már ha nem akarsz feltétlenül 4K-ban játszani. A régi PS4-es grafika Medium beállításokkal érhető el, és még az sem ronda, szóval ha az ember szeretné azt a fránya folyamatos minimum 60FPS-t, akkor különösebben nem is kell durva kompromisszumokat kötnie, de arra azért készülhet, hogy néha irreálisan leesik a framerate, és erre nem sok magyarázat van, és különösebben nem is kellene megizzadnia egy jobb hardvernek Ultrán.
Persze azért az Ultra mégiscsak Ultra, szebbek a textúrák, részletesebb szinte minden, ráadásul a játékba bekerült egy FOV-csúszka is, amivel kitolhatjuk a látómezőt, így pedig már minden tekintetben extrább élmény lesz a PC-s verzió, legalábbis vizuális szempontból. De itt máris belép a képbe egy kissé kellemetlen dolog, amit úgy tűnt, hogy talán az első napi patch kijavít majd, de nem: a pálya közbeni töltésekkor eléggé akadozni kezd a játék, pedig SSD-n rohangált Aloy, és bár egy darabig azt hittem, a hiba az én készülékemben van, kiderült, hogy másnál is előfordult ez a bug. Ez pedig nem annyira szerencsés, inkább rohadt idegesítő.
De nézzük megint a jobb oldalát, beszéljünk az irányításról. Ha azt hiszed, kontrollerrel kell játszanod PC-n a Horizont, hát ne tedd. Ez a játék ugyanis billentyűzettel és egérrel még jobb, sokkal pontosabban és könnyebben lehet célozni. Amint elkezdesz vele billentyűzettel kalandozni, rájössz, hogy tulajdonképpen sokkal jobban áll a Horizonnak ez az irányítás, mint a kontrolleres. Mintha erre született volna. Pedig valószínűleg nem feltétlenül úgy készült, hogy egyből egy PC-s porton gondolkodtak a Guerillánál.
Aki esetleg nem ismerné a játékot, az azért is adjon neki egy esélyt, mert a PS4-történelem egyik legjobb sztorijú open world címéről van szó. Egy olyan világban járunk, ahol egyszer csak a földet ellepték az állati formájú gépek, akik nem annyira kedvelik az embereket. Ebben a világban próbál érvényesülni a kis Aloy, aki szülők nélkül egy nevelőapánál nő fel, majd megpróbálja kideríteni, honnan is jött valójában. Eléggé jó kapcsolatban van a technológiával, ezt nem annyira nézik jó szemmel a törzsi körülmények között élő emberek, de aztán persze egy közös ellenség miatt egyszer csak egy háborúban találja magát, amiben persze a gépek elég nagy szerepet játszanak.
A sztori eléggé fordulatos, a játék pedig végig baromi izgalmas, tele van remek pillanatokkal, óriási, megmászható gépekkel, a hangulata pedig semmihez sem hasonlítható. A természet él, változik az időjárás, vadászhatunk, gépeket gyalulhatunk, bujkálhatunk, szóval elég masszív időt el lehet rohangálni a játékban, főként, ha nem csak a fősodorra koncentrálunk a sztoriban.
Ezzel nincs is gond, de a technikai bakikkal igen. Az FPS-dropok is meglepőek, de az pláne, hogy az elején úgy optimalizálja a beállításokat a játék, hogy kb. 25-30 percig gondolkodik, és ilyet bizony én még játékban nem láttam. Annak ellenére, hogy a Horizon Zero Dawn PC-s portja nem rossz, pont olyan hibák akadnak benne, amik eléggé idegesítőek. Érdemes végigtolni így is, nem fog fájni, de azért ennél jobban is meg lehetett volna csinálni. Biztosan jobb lesz, még 1-2 patch és megjön a teljes boldogság is, csak hát az a jó kérdés, hogy miért kell azt bárkinek is kivárni, ha megoldhatták volna már a megjelenéskor. Viszont tényleg legyünk pozitívak, a PC-sek most végre megtudják, miért imádja mindenki PS4-en a Horizont és annak kiegészítőjét. A többi úgyis megoldódik.