Csütörtök este egy lélegzetelállító akció-thrillert, egy atmoszférikus kísértethistóriát és egy örökzöld westernfilmet ajánlunk tévézni vágyó olvasóinknak.
Forráskód
HBO 2, 20.30
David Bowie fia, Duncan Jones az egész világot lenyűgözte 2009-es Hold című filmjével, rendezői debütálása ugyanis a kis költségvetés ellenére az elmúlt évek egyik legügyesebb és leglátványosabb sci-fijét eredményezte, amelyhez hasonlót mostanában nem igazán készítettek. Második filmje, a 2011-es Forráskód viszont már igazi amerikai blockbuster, amellyel bebizonyította, hogy könnyedén megbirkózik egy mainstream hollywoodi mozival is. Jake Gyllenhaal alakítja Colter Stevens századost, aki egy idegen férfi testében tér magához egy vonaton, amely ellen rövidesen bombamerényletet követnek el, neki pedig az a feladata, hogy elkapja a terroristát. A feladatra mindössze csak néhány perc áll rendelkezésére, amit akárhányszor megpróbálhat teljesíteni, kudarc esetén ugyanis a Forráskód nevű programmal újra és újra visszaküldik a száguldó szerelvényre. A hiábavalónak tűnő próbálkozások során egyre kitartóbban küzd azért, hogy felfedje a merénylő kilétét, de ez még korántsem jelenti azt, hogy végül sikerül időben megakadályoznia a robbantást. Ha egy látványos, lendületes és csavaros akció-thrillerre vágysz csütörtök este, amely egyúttal egy kiváló és elgondolkoztató science-fiction is, akkor ez a te filmed. De már most szólunk: a befejezés igazán megrázó.
Saint Ange
film+ 2, 21.00
A francia horror újhullám egyik legmegdöbbentőbb és legbrutálisabb alkotása Pascal Laugier 2008-as Mártírok című filmje volt, amivel kétségkívül beírta nevét az európai horrorfilm történetébe. Rendezői bemutatkozása, a 2004-es Saint Ange második filmjével ellentétben még nem egy kiforrott műfajtörténeti remekmű, ez viszont nem jelenti azt, hogy nem érdemes legalább egyszer megnézni. A francia Alpok Saint Ange nevű árvaházában játszódó természetfeletti horror ugyanis egy egészen tűrhető borzongatós kísértethistória, amelynek legfőbb erőssége kellemesen süppedős atmoszférája, viszont afölött nem hunyhatunk szemet, hogy a történetvezetése helyenként talán túlságosan is zavaros és homályos. Virginie Ledoyen kelti életre a várandós Annát, aki takarítónőként érkezik az üres épületbe, ahol az egyedüliként ott maradt Judith nevű mentálisan zavart, árva kislánnyal együtt igyekszik megoldani a sötét titkokkal terhelt intézmény rejtélyét, ahol a megmagyarázhatatlan jelenségek tanúsága szerint gyerekek szellemei kísértenek.
Vad banda
TCM, 0.00
1969-ben mutatták be a Vad bandát, amely nem csak Sam Peckinpah életművének, hanem a western műfajának és az amerikai filmművészetnek is az egyik örökzöld klasszikusa. A „Véres Sam”-ként emlegetett kultikus rendező ezúttal sem hazudtolta meg becenevét, közel két és fél órás epikus ívű látomása ugyanis legalább olyan erőszakos, mint lírai. Egy csoport kiöregedő félben lévő törvényen kívüli fegyverforgató (köztük William Holden, Warren Oates és a napokban 95 éves korában elhunyt Ernest Borgnine) története ez a lenyűgöző és felkavaró mozi, akik a vadnyugat hanyatlásakor úgy döntenek, hogy még utoljára kirabolnak egy bankot, mielőtt végleg visszavonulnának. Különféle váratlan események miatt azonban úgy alakul, hogy nem csak egy csapat fejvadásszal, de a mexikói hadsereggel is le kell számolniuk. A Vad banda képi világa a dögös lassításoknak köszönhetően elképesztően erőteljes és szuggesztív, amely többek között John Woo-ra is óriási hatást gyakorolt, arról nem is beszélve, hogy a golyózáporok végeláthatatlan zuhatagként áradnak egy olyan ikonikus fináléba torkollva, amelyhez fogható mészárlást nem sokszor láthattunk eddig. Kötelező alapmű, a vadnyugat cenzúrázatlan hattyúdala.