Tagadhatatlan, hogy a Netflix idén komoly szószba került. A pandémia alatti boom után az orosz előfizetők elvesztése és az egyre erősebb konkurencia miatt elkezdett csökkeni az előfizetők száma, amit természetesen a cég részvényeinek zuhanása követett.

A jelenségre válaszul a Netflixnek valóban ki kellett találnia valamit, hiszen a prémium előfizetői csomag jelenleg a piac legdrágábbja, miközben például a Disney+ ennél sokkal kevesebb pénzért szállít legalább olyan minőségű tartalmat.

Az emberek tehát elkezdtek számolgatni és sokan arra jutottak, hogy nem biztos, hogy megéri nekik egyszerre három-négy streamingszolgáltatónál előfizetni. Az árversenybe komoly kihívás belegyalogolni, a Netflix pedig úgy döntött, hogy nem fog csak úgy lufira aláígérni a versenytársaknak, inkább kitalál egy olyan konstrukciót, melyben a szolgáltatás színvonala változatlan, ám az olcsóbb ár miatti kieső bevétel is pótolva van valamivel.

Ez lenne a reklámokkal bruttósított csomag, amiről most a Bloomberg cikkének nyomán az is kiderült, mennyivel lesz olcsóbb. Nos, a hírek szerint a Netflix havi 7 és 9 dollár közé akarja belőni az előfizetés árát, ami nagyjából a 15,49 dolláros standard csomagnak a fele. Mivel pedig ezért Magyarországon jelenleg 3490 forintot kell fizetni, feltehető, hogy a reklámos Netflix jövő évi elindulásának idején az itthoni ár havonta 2300 forint körül fog alakulni, ami közel az alap csomag ára.

Ha így nézzük, gyakorlatilag a felhasználóknak egy alap csomag árát kell majd kifizetniük, amiért a standard szolgáltatást fogják kapni, plusz ugye a reklámokat.

A Netflix egyébként azt ígéri, hogy az előfizetőknek óránként négy perc reklámot kell majd megnézniük, ami egyáltalán nem vészes, ha azt nézzük, hogy a kereskedelmi névéken olykor óránként tíz perc feletti időtartamban tolják az arcunkba a hirdetéseket. A cég ráadásul a Microsofttal együttműködve úgy fogja ezt megoldani, hogy a megnézendő reklámokban egy műsorszámon belül biztosan nem lesznek ismétlődések.

A csomagot a tervek szerint 2023 első felében vezetik be, és csak fokozatosan dekorálják ki hirdetésekkel a műsorszámokat. Először csak a régebbi tartalmakban jelennek meg a reklámblokkok, majd szépen lassan az újabbakban is, míg a felhasználók hozzá nem szoknak a jelenséghez.

(forrás: Bloomberg, főkép: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Megint villantott a világhírű magyar csapat

Na ezt nézd meg, és légy büszke!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kajacsata Rolling Stones módra egy évtizedekig ismeretlen felvételen

Íme karácsony hetének tíz legérdekesebb streamingpremierje

Mennyire ismered a tíz legjobb karácsonyi filmet?

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés