Tagadhatatlan, hogy a Netflix idén komoly szószba került. A pandémia alatti boom után az orosz előfizetők elvesztése és az egyre erősebb konkurencia miatt elkezdett csökkeni az előfizetők száma, amit természetesen a cég részvényeinek zuhanása követett.

A jelenségre válaszul a Netflixnek valóban ki kellett találnia valamit, hiszen a prémium előfizetői csomag jelenleg a piac legdrágábbja, miközben például a Disney+ ennél sokkal kevesebb pénzért szállít legalább olyan minőségű tartalmat.

Az emberek tehát elkezdtek számolgatni és sokan arra jutottak, hogy nem biztos, hogy megéri nekik egyszerre három-négy streamingszolgáltatónál előfizetni. Az árversenybe komoly kihívás belegyalogolni, a Netflix pedig úgy döntött, hogy nem fog csak úgy lufira aláígérni a versenytársaknak, inkább kitalál egy olyan konstrukciót, melyben a szolgáltatás színvonala változatlan, ám az olcsóbb ár miatti kieső bevétel is pótolva van valamivel.

Ez lenne a reklámokkal bruttósított csomag, amiről most a Bloomberg cikkének nyomán az is kiderült, mennyivel lesz olcsóbb. Nos, a hírek szerint a Netflix havi 7 és 9 dollár közé akarja belőni az előfizetés árát, ami nagyjából a 15,49 dolláros standard csomagnak a fele. Mivel pedig ezért Magyarországon jelenleg 3490 forintot kell fizetni, feltehető, hogy a reklámos Netflix jövő évi elindulásának idején az itthoni ár havonta 2300 forint körül fog alakulni, ami közel az alap csomag ára.

Ha így nézzük, gyakorlatilag a felhasználóknak egy alap csomag árát kell majd kifizetniük, amiért a standard szolgáltatást fogják kapni, plusz ugye a reklámokat.

A Netflix egyébként azt ígéri, hogy az előfizetőknek óránként négy perc reklámot kell majd megnézniük, ami egyáltalán nem vészes, ha azt nézzük, hogy a kereskedelmi névéken olykor óránként tíz perc feletti időtartamban tolják az arcunkba a hirdetéseket. A cég ráadásul a Microsofttal együttműködve úgy fogja ezt megoldani, hogy a megnézendő reklámokban egy műsorszámon belül biztosan nem lesznek ismétlődések.

A csomagot a tervek szerint 2023 első felében vezetik be, és csak fokozatosan dekorálják ki hirdetésekkel a műsorszámokat. Először csak a régebbi tartalmakban jelennek meg a reklámblokkok, majd szépen lassan az újabbakban is, míg a felhasználók hozzá nem szoknak a jelenséghez.

(forrás: Bloomberg, főkép: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Megint villantott a világhírű magyar csapat

Na ezt nézd meg, és légy büszke!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.