Minden második magyar felnőtt használt vagy használ jelenleg is fizetős tartalomszolgáltatást.
Magyarországon egyelőre még a tévézés számít a legnépszerűbb tartalomfogyasztási formának, a felnőtt lakosság 94 százaléka szokott tévézni, 81 százalék heti rendszerességgel. A népesség 94 százaléka az ingyenes virtuális videókat is megnézi, csak valamivel ritkábban: a heti rendszeresség az online videók esetében 77 százalékos.
A tévécsatornák műsorait ingyenes online felületen a magyarok 71 százaléka követi.
Viszont nagyon erőre kapott a streamelés is, a felnőttek csaknem fele (47 százaléka) vesz vagy vett már igénybe előfizetéses tartalomszolgáltatást. Viszonylag sokaknak épült ez be a mindennapjaiba, 29 százalék heti rendszerességgel használ ilyen szolgáltatást.
Összességében elmondható, hogy a streamingszolgáltatások előfizetői minden korosztályban megtalálhatók, egyedül a 60 év felettieknél alacsonyabb az arányuk. Érdekes adat még, hogy itthon a legnagyobb arányban (38 százalék) a kisvárosban élők használják a streamingszolgáltatásokat.
A kutatást egyébként a Nemzeti Filmintézet felkérésére a Kantar-Hoffmann piackutató cég készítette 800 ember online megkérdezésével.
Ez is érdekelhet:
(MTI, kiemelt kép: Getty)