Minden második magyar felnőtt használt vagy használ jelenleg is fizetős tartalomszolgáltatást.

Magyarországon egyelőre még a tévézés számít a legnépszerűbb tartalomfogyasztási formának, a felnőtt lakosság 94 százaléka szokott tévézni, 81 százalék heti rendszerességgel. A népesség 94 százaléka az ingyenes virtuális videókat is megnézi, csak valamivel ritkábban: a heti rendszeresség az online videók esetében 77 százalékos.

A tévécsatornák műsorait ingyenes online felületen a magyarok 71 százaléka követi.

Viszont nagyon erőre kapott a streamelés is, a felnőttek csaknem fele (47 százaléka) vesz vagy vett már igénybe előfizetéses tartalomszolgáltatást. Viszonylag sokaknak épült ez be a mindennapjaiba, 29 százalék heti rendszerességgel használ ilyen szolgáltatást.

Összességében elmondható, hogy a streamingszolgáltatások előfizetői minden korosztályban megtalálhatók, egyedül a 60 év felettieknél alacsonyabb az arányuk. Érdekes adat még, hogy itthon a legnagyobb arányban (38 százalék) a kisvárosban élők használják a streamingszolgáltatásokat.

A kutatást egyébként a Nemzeti Filmintézet felkérésére a Kantar-Hoffmann piackutató cég készítette 800 ember online megkérdezésével.

Ez is érdekelhet:

Hirtelen kijött két új System of a Down-dal

2020 máris egy fokkal jobb év lett.

(MTI, kiemelt kép: Getty)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A Fekete táska első előzetesében Michael Fassbendernek a saját feleségét kell kiiktatnia

Ne hagyd ki a héten a 94 éves Clint Eastwood új thrillerjét!

A Disney inkább kivágatta az LMBTQ-történetszálat a hamarosan érkező animációs sorozatból

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés