Idén még nem szórakoztunk ilyen jól játékkal. Hidd el, neked is kell!

2002-ben játszhattál először Ratchet & Clanket, akkor még Playstation 2-n, majd a szériának egymás után annyi számozatlan, alcímes része jelent meg a Sony különböző konzoljaira, hogy azt még felsorolni is meló lenne. A fejlesztők már az első részt is azzal a reklámszöveggel küldték csatába, hogy a játékos egy Pixar-színvonalú kalandban vehet részt, ami a technikai korlátok miatt akkoriban még igen merész kijelentésnek számított, a kreativitást és az élvezhetőséget tekintve viszont egyáltalán nem volt túlzás.

Egy akció-platformerről beszélünk, melynek főhősei Ratchet, aki egy lombax, vagyis egy fegyvermániás, bundás űrlény, és haverja, Clank, aki pedig egy leselejtezett harci robot. Bár a széria a korrekt eladásokon felül egyszer sem tudott igazán kasszát robbantani, playstationös berkekben ez a két karakter egyértelmű kultstátusznak örvend. Idén kerül a mozikba az egész estés Ratchet & Clank animációs film, melynek apropóján a Sony úgy döntött, hogy rebootolja a sorozatot, és újracsomagolja a két hős megismerkedésének történetét. Ha pontosak akarunk lenni, akkor azt kell mondanunk, hogy az idei, immár Playstation 4-re érkező R&C egy játék alapján készült film alapján készült játék, ami nem kevés kikacsintós poénnak dobja föl a labdát és ezeket a labdákat a készítők le is csapják kivétel nélkül.

Nagyon gyorsan végigszaladunk azokon a tényezőkön, melyek alapvetően meghatározzák, mennyire érzed jól magad egy programmal játékosként.

Grafika

A 2016-os eresztésről már nem akkora túlzás kijelenteni, hogy Pixar-szintű látvánnyal kényeztet. A karakterek, az animációk és az effektek egytől-egyig kiérdemlik a szuperlatívuszokat. A stuff ráadásul technológiai oldalról sem okoz csalódást. Mindegy, hogy a képernyőn éppen hány robot szakad apró csavarokra pazar robbanások kíséretében, belassulásnak nyoma sincs. Bravó!

Sztori

Akinek volt szerencséje kipörgetni a 2002-es első részt, annak nem okoz meglepetést a történet, hiszen ezúttal is a két hős megismerkedését, majd a bolygópusztító bázissal galibákat okozó Dr. Nefariousszal való első összecsapását tolhatod végig. A karakterek azért nem kis ráncfelvarráson estek keresztül és bőven potyognak az eltelt tizennégy évre, valamint a mozifilmre utaló poénok is.

Játékmenet

A készítők nem árulnak zsákbamacskát; Ratcheték kalandja tömve van elképesztően kreatív fegyverekkel – a kedvencünk a Groovitron, ami nem más, mint egy diszkógömb, amit ha ellősz, az ellenfelek elkezdenek jigelni -, melyek természetesen egytől-egyig továbbfejleszthetőek. A rosszfiúk egyébként elhalálozás után ugyanúgy csavarokra esnek, mint eddig, a csavarokat összeszedegetni pedig valamiért ezúttal is durván addiktív tevékenység. Simán megérne egy pszichológia kisdoktorit, miért olyan kielégítő érzés, ahogy a főhős a jellegzetes csilingelő hang kíséretében felszívja a szerteszét heverő fémdarabokat. Nem értjük, de imádjuk. Ha nem lenne elég szórakoztató a jól megszokott ugrálós-lövöldözős játékmenet (az!), akkor van itt puzzle és twinstick-shooter minijáték, versenyzés légdeszkán és űrhajós száguldozás is. Ezek az elemek önmagukban is remek szórakozást biztosítanak, együtt pedig hatalmas muriban kulminálnak. Ismét jár a bravó!

Audio

Remek szinkronhangok, kirobbanó effekthangok, a megszokott zene. Nem igazán van ezen az aspektuson túl sok merengnivaló. A szokásos magas színvonal, pont.

Nem kell? Kelljen!

Persze ezek a komponensek csak a fő hozzávalók. Ami igazán szórakoztatóvá teszi a Ratchet & Clank rebootot, az az ellenállhatatlan humor, báj és lélek, amit szerencsére nem felejtettek el beleszórni a fortyogó üstbe. Mindenből jutott rendesen, így az elkészült fogás olyan fenséges ízt hagy az ember szájában, hogy a főcím után legszívesebben szinte azonnal a replay gomb után nyúlnánk. Ha még nem adtad el a PS3-madat, nagyjából biztos vagyok benne, hogy elő fogod venni valamelyik régebbi részt. A rajzfilmes látványvilágnak köszönhetően szerencsére a korábbi epizódok sem öregedtek nagyon csúnyán, egy A Crack in Time simán vállalható még mai szemmel is, szóval hajrá!

Van egy olyan érzésem, hogy a Sony az egyik kedvenc fejlesztőstúdiómmal, az Insomniackal összeugorva akart még egy utolsó esélyt adni a R&C-sorozatnak és most kíváncsian figyelik, hogyan reagál a mutatványra a piac. Én személy szerint lélegzetvisszafojtva szorítok, hogy siker koronázza a próbálkozást, hiszen egy remek játékkal állunk szemben, mely minden túlzás nélkül kompromisszummentes szórakozást kínál bármely korosztály számára. Végigjátszás után nehezemre esne bármilyen apró negatív jelzőt odabiggyeszteni a játék címe mellé. Aki játszott a korábbi részekkel, azt talán zavarhatja kicsit, hogy ezúttal nincsenek új fegyverek, hiszen az arzenált a korábbi epizódok legnépszerűbb fegyvereiből ollózták össze, de ezt is csak akkor említeném meg, ha valaki rám parancsolna, hogy savazzam már egy kicsit az új Ratchetet.

Talán az a legnagyobb dicséret, amit a reboottal kapcsolatban el lehet mondani, hogy jó ránézni, jó vele játszani, frusztrációmentes, felhőtlen szórakozást nyújt. Bár vásárlásra vonatkozó tanácsokat az ember csak óvatosan osztogat, hiszen ahány játékos, annyi ízlésvilág, ebben az esetben nem vállalok nagy kockázatot, ha azt tanácsolom; tessék beszerezni ezt a címet! Egyrészt kizárt dolog, hogy ez a játék egy akciójáték-fanatikusnak csalódást okozzon, másrészt pedig mindannyiunk közös érdeke, hogy még nagyon sokszor köszönthessük ezt a két arcot az év legjobban várt játékainak főhősei között.

A player szerint

  • Kompromisszummentes szórakozás
  • Ellenállhatatlan humor és a szokásos, bombasztikus arzenál
  • Káprázatos, színpompás grafika
Player-méter
9
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Visszatér a kilencvenes évek népszerű kígyós horrorja, de nem úgy, ahogyan gondolnád

Sírva búcsúzott Millie Bobby Brown a Stranger Things stábjától az utolsó forgatási napon

Kívülről fújod a Reszkessetek, betörők!-et? Biztos? Teszteld!

További cikkeink a témában