A The Wall Street Journal egy kicsit utánajárt, melyik életpályamodell kecsegtet manapság a legnagyobb bevétellel, a válasz pedig egy tízkilós kalapács hatékonyságával veri bele a fejekbe, hogy manapság már sokkal jövedelmezőbb jól menő influenszernek lenni, mint egy vezető olajipari vállalatot igazgatni.
Kiderült ugyanis, hogy a világ legsikeresebb tiktokkere, azaz a 17 éves Charli D’Amelio, aki 2019-ben kezdett el táncolós klipeket feltölteni a videomegosztó platformra, még az ExxonMobil vezérigazgatójánál is több pénzt keresett tavaly.
A fiatal influenszer ugyanis 2021-ben a szponzorációknak, egy hulus sorozatnak és az általa alapított divatmárkának köszönhetően hozzávetőleg 17,5 millió dollárt keresett, míg Darren Woods, az említett olajipari cég vezetője csak nyamvadt 15,6 millió dollárt tudott hazavinni.
Az újság felsorol még néhány olyan embert, akik szintén világcégeket igazgatnak, de ők már labdába sem rúghatnak Charli mellett. A Starbucks vezetője például 14,7 milliót, a Delta Air Lines vezérigazgatója 13,1 milliót, a McDonald’s feje pedig még ennél is kevesebbet, 10,8 milliót tudott csak összeszedni.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ennél hatásosabban nem is lehetne érzékeltetni, mekkora pénzeket lehet manapság betermelni az ismertemberségből és a tartalomgyártásból. Ekkorát fordult a világ: húsz éve ez a foglalkozás – influenszer – nem is létezett, mára pedig az egyik legjövedelmezőbb időtöltéssé vált, feltéve, ha az ember képes megragadni a tömegek figyelmét.
A pénzügyek tekintetében tehát egyértelműnek tűnik a dolog, a jelenség társadalmi vonatkozásairól viszont már lehet vitatkozni.
(Forrás: The Wall Street Journal, főkép: Getty Images)
Ez is érdekelhet: