A jó alvás fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni – ha máshonnan nem is, a hiányából tudod, mennyire elengedhetetlen. Íme, pár jól bevált és meglepő praktika, hogy nyugisak legyenek az éjszakáid és produktívak a nappalaid.

1: Kapcsold ki a kék fényeket két órával alvás előtt

Minden alvás közbeni fény rossz hatással lehet a szép álmokra, de a műszaki cikkek kibocsájtotta kék fény a lehető legrosszabb mind közül. A telefonod, a tableted, a számítógéped és a tévéd fénye mind-mind zavaró lehet még akkor is, ha éberen fel sem tűnnek már. Minimalizáld a fényerősséget, takard el, vagy ami a legjobb: teljesen kapcsold ki ezeket az eszközöket. Ha a telefonodat ébresztéshez is használod, legalább az értesítéseket és a 4G-t nyomd ki éjszakára.

2: Ne nézz túl sokáig tévét

Sokan szeretnek bekapcsolt tévé mellett elaludni, de az a nagy helyzet, hogy a tévénézés nagyban lenyomja a melatonint, azaz az alvási ciklust irányító hormont. Rengeteg műsor pedig inkább stimulál, mint relaxál. Így ha szükséged van valami megnyugtató háttérzajra, hallgass inkább zenét elalváshoz vagy tegyél be egy audio-könyvet.

3: Legyen jó a levegőd!

A szobában lévő rossz levegő nagyon károsan hat az alvásra. Konkrétan, ha nem jó levegőben alszol, nem tudsz egyenletesen lélegezni. Ezt pedig nemcsak a nyitott ablaknál bejövő városi szmog, hanem a teregetett nedves ruhák mosószer/öblítőszer szaga is okozhatja. Ha ruháid a levegőn száradnak, akkor a szövetszálak között maradnak a mosószer szemcsék, ráadásul a teregetéssel megnövekszik a levegő nedvességtartalma is. A kettő pedig még allergia kialakulásának kockázatát is növelheti.

Megoldás? Például egy AEG szárítógép. Egyrészt praktikus, hogy a kimosott, nedves ruhákat azonnal a szárítógépbe teheted, és mosás után nem kell teregetni, hanem friss, meleg és száraz ruhákat pakolhatsz el a szekrénybe. Másrészt a szárítás során eltűnnek a szövetben maradt mosószerszemcsék. Harmadrészt pedig a szárítóra terített nedves ruhák által okozott, a tüdőnek kényelmetlen levegőtől is megszabadulhatsz. Ami a jó alvás egyik titka.  (Ha száraz a lakás levegője, akkor a megfelelő páratartalmat oldd meg egy párásító berendezéssel inkább.)

Sokkal könnyebb lesz az elalvás akkor is, ha a szárítógépből kivett friss, ropogós ágyneműt húzod fel, mielőtt ágyba bújsz. Sőt, még a reggeli indulás is egyszerűbb lesz, ha az AEG szárítógépet úgy programozod, hogy reggelre szárítsa meg/vagy gőzprogramon frissítse fel az ingedet, zakódat. És ne aggódj, a szupercsendes AEG szárítógép garantáltan nem ver majd fel az éjszaka közepén! Itt tudhatsz meg többet a szárítógépekről.

4: Gyakorold a 4-7-8 légzéstechnikát!

Íme, egy újabb légzéshez kötődő alváshack, amiről már írtunk a Player hasábjain. Ez a gyakorlat egy perc alatt elaltat – nagyon sok kommentelőnk megírta a cikk kapcsán, hogy működött nekik a dolog, szóval érdemes kipróbálni. Így csináld:

1) Teljes kilégzés hangos kifújással.

2) Csukd be a szád és lélegezz be az orrodon, miközben négyig számolsz.

3) Számolj hétig és tartsd bent a levegőt.

4) Fújd ki az összes levegődet, miközben magadban nyolcig számolsz.

5) Ismételd meg ugyanezt a kört még háromszor, tehát lefekvés előtt gyakorold négyszer ezt a 4-7-8 légzéstechnikát. Ha felébredsz az éjszaka közepén, akkor is nagyon jól jöhet a visszaalváshoz!

Valamint egy általános jó tanács: aludj sötétben! Az ágyad legyen a lehető legtávolabb bármilyen műszaki eszközöktől és húzd be a függönyöket. Ha pedig felébredsz éjszaka, akkor se kapcsolj fel nagy lámpát, mert sokkal később fogsz tudni visszaaludni az erős fény után.

Nyugodalmas jóéjszakát!

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon