Az e-mail-listák szerepéről és az eDM-marketing eredményességével kapcsolatban számos téves meghatározás és félreértés kering a köztudatban. Az alábbi írásban rendbe tesszük a fogalmakat ráadásul 8 módszert is megosztunk, amellyel értékes e-mail-feliratkozókat szerezhet.

Az Electronic Direct Mail marketing (EDM) egy olyan marketing stratégia, amelyet a vállalkozások előfizetői adatbázisépítésre használnak, hogy online és offline csatornákon keresztül elérjék a potenciális ügyfeleket személyes kapcsolatok kialakítása, leadgenerálás és az eladások növelése érdekében.

Az eDM-marketing célja, hogy üzeneteit e-blaston keresztül eljuttassa a megcélzott közönséghez, olyan marketing csatornákon keresztül, mint amilyen az SMS, a hívások, a közösségi média lehetőségei és az e-mailek. A módszer egyébként leginkább az utóbbi csatornára támaszkodik.

Nagy különbség van az EDM- és az e-mail marketing között

Általános tévhit, miszerint az eDM és az e-mail marketing ugyanazt jelentik, sokan ma is tanácstalanul állnak a két kifejezés előtt. Az e-mail marketing felállít egy listát az előfizetőkről majd automatikus e-mail üzeneteket küld.

Az eDM marketing éppen ugyanezt csinálja, azonban elsősorban az előfizetővel való kapcsolat kiépítésére fókuszál és több csatornát is igénybe vesz. Mind az e-mail, mind az eDM-marketing célja az előfizetők oktatása, bevonása, majd vásárlókká alakítása, vagy az ismételt értékesítés elősegítése és a márkahűség ösztönzése.

Az EDM marketing előnye az e-mail marketinggel szemben, hogy rugalmas és hatékony többcsatornás kampány lehet, amely online és offline csatornákat is magában foglal.

Hol lehet hibázni az e-mail lista építése közben? 

Bizonyára hallotta már azt a kifejezést, hogy „money on the list”, ami arra utal, hogy az e-mail lista az egyik legértékesebb eszköz lehet a vállalkozás számára. Az igazság azonban az, hogy ez az e-mail lista típusától függ. Valójában nem segít, ha több száz vagy akár több ezer érdektelen ember szerepel a listán, akik valójában nem érdeklődnek a vállalkozása termékei iránt.

Amikor eljön a vásárlás ideje, ezek az emberek eltűnnek és az e-mail lista értéktelen lesz, még akkor is, ha több mint 5 számjegyű volt. Ehelyett érdemes kapcsolatokat építeni, amely olyan feliratkozókat tartalmaz, akik valóban kapcsolódni tudnak a vállalkozásához.

A közönség pontos célzásában hatalmas segítség lehet egy olyan adatbázis felhasználása, amely folyamatosan frissül és rendkívül jól célozza meg közönségét. Egy megfelelő adatbázis szolgáltatóval való együttműködés klasszisokkal javíthat az e-maillista minőségén.

8 tipp jól konvertáló e-mail lista felépítéséhez

Az alábbiakban 8 hatékony módszert mutatunk be, amelyek segítségével vonzó és jól konvertáló e-mail listát hozhat létre. Megismerheti az ingyenes anyagok, élő eseményeken való részvétel, nyereményjátékok, egyedi ajánlatok, online kurzusok, influenszerek és a podcastok, valamint videók használatának előnyeit.

Ingyenesen letölthető anyagok

Az ingyenesen letölthető anyagok felkínálása a vásárlóknak két okból is célszerű. Először is csak azok a személyek fogják megadni az e-mail-címüket, akiket tényleg érdekel a cég tevékenysége, másrészt valódi értéket kapnak az elérhetőségükért cserébe. Ez segíti az elköteleződésüket a márka iránt. Ide tartozik egyébként minden ingyenesen letölthető, érdekes és hasznos tartalom, a sablonok, az útmutatók vagy e-könyvek is.

Gyűjtsön feliratkozókat élő eseményeken

Az olyan események, mint a konferenciák, kiállítások vagy tematikus összejövetelek szintén kitűnő alkalmak arra, hogy e-mail-feliratkozókat szerezzen. Ez a módszer is segít kiszűrni, hogy a megfelelő és valóban érdeklődő embereket sikerüljön megszereznie. Mindemellett már az első találkozáskor személyesebb kontaktust alakíthat ki.

Versenyek és nyereményjátékok

Amennyiben az emberek érdeklődnek a cég munkássága vagy szolgáltatása iránt, a nyereményjáték hirdetése kitűnő módszer lehet arra, hogy megadják az e-mailcímüket. A nyeremény reménye ad bizonyos hajtóerőt, amivel ráadásul a vásárlók is nyernek majd.

Kínáljon egyedi ajánlatokat

Az időszakos vagy alkalmi promóciók értékesek lehetnek a vásárlók számára, hiszen kedvezőbben juthatnak hozzá a vágyott termékhez. Kiváló lehetőség arra ösztökélni őket, hogy a promóció megszerzéséhez adják meg az e-mailcímüket. Ebben az esteben is fontos, hogy releváns emberek számára valódi értéket szolgáltasson.

Online kurzusok

Az ingyenes, online kurzusok, webinárok igen népszerű eszközöknek bizonyulnak, hiszen valódi értéket szolgáltatnak az érdeklődőknek. A cég tevékenységétől függően válasszon ki egy bizonyos témakört, amellyel kapcsolatban hasznos információt gyűjt össze a potenciális vásárlók számára, amit egy kurzus keretein belül mutat be. Ez nem csak az e-mail lista feliratkozás miatt jó, hanem mert a vásárlók elköteleződését is segíti.

Partnerek és influenszerek

Az influenszerekkel való együttműködés napjainkban fénykorát éli, hiszen ezek a személyek hatalmas eléréseket generálnak. Mindemellett követőik bíznak bennük, tehát remekül képesek előre lendíteni az eladásokat. Ennek egyetlen hátránya, hogy kissé drága lehet, ráadásul az is előfordul, hogy az influenszer mégsem egyezik a cég értékrendjével.

Podcastok és videók

A különböző podcastok és videók nagy eléréseket generálnak, hiszen azok az emberek kattintanak rá, akik valóban érdeklődnek a téma iránt. Amennyiben az exkluzív tartalmakhoz is szeretnének hozzáférni, az garancia arra, hogy elkötelezett hívei a csatornának. Ne szalassza el összekötni az exkluzív tartalmakat az e-mail-feliratkozásokkal.

Harmadik fél által biztosított e-mail listák 

A fenti módszerek valóban kitűnően működhetnek, azonban gyakran energia- és pénz befektetést igénylenek. A harmadik fél által biztosított e-mail címlista ezzel ellentétben rendkívül jó eredményeket hozhatnak.

A legjobb adatbázisok, több vállalat marketing adatbázisával rendelkeznek és ezeket az információkat felhasználva szolgáltatnak valóban releváns adatokat cégének.

A WellData adatbázis-marketing vállalat évek óta piacvezető szerepet játszik a vállalati adatok terén, az eDM-marketing teljeskörű felhasználáshoz rendelkezik adatbázissal, amellyel jól célzott, releváns e-mail listára tehet szert. Amennyiben valóban nagy eléréseket szeretne generálni, és nincs lehetősége saját listát építeni, akkor érdemes egy megbízható adatbázis szolgáltatót igénybe venni.

(Szponzorál tartalom)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet

További cikkeink a témában
Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet
Hirdetés