Egyre több olyan okostelefon-gyártó létezik, amelynek van legalább egy, de akár több almárkája is. De miért bontakozik ki egyre jobban ez a trend? És miért nincs minden cégnek több márkanév alatt futó terméke? Nézzük meg ezt egy kicsit közelebbről!

Nem minden okostelefon-gyártónak van almárkája

 

Az olyan cégeknek, mint az Apple, amelyek csak egyetlen telefont, a legújabb iPhone-t (és annak változatait) hozzák ki évről évre, nincs is szükségük almárkára. Vagy ott van például a Samsung, mely szintén csak saját néven készült készülékekkel örvendezteti meg a vásárlóit.

 

Annyi különbség azért van a két cég között, hogy a Samsung a Galaxy S szériába tömöríti a prémium csúcskészülékeit. Így különíti el őket anélkül, hogy újabb saját márkát hozna létre.

 

Viszont szép számmal vannak olyan márkák a piacon, amelyek legalább egy, de olykor több almárkát is létrehoztak.

 

Okostelefon-almárkák

 

A Honor például az almárkák közé sorolandó, ugyanis a Huawei szárnya alatt keletkezett. De mindenképp meg kell említenünk a Xiaomit is, mely egy kész ökoszisztémát alakított ki maga köré, amit imádnak a fiatalok. Mégis van több olyan almárkája is, melyeket jól ismerünk. Gondoljunk csak a Redmire vagy épp a Pocóra.

 

Mik lehetnek az okok?

 

Több oka is lehet annak, hogy egy okostelefon-gyártó almárkákat hoz létre. Például ott van a Huawei, aki a Honorral próbálta menteni a menthetőt akkor, amikor az Egyesült Államok biztonsági kockázatként definiálta a gyártó készülékeit.

 

Ezzel szemben előfordulhat, hogy csak így próbál meg egy cég pontosabban pozicionálni. Ebben is van logika, gondoljunk csak bele! Így mennyivel egyszerűbb több meghatározott célcsoportnak különbözőképp kommunikálni.

 

És még akár az is motiváló lehet egy esetleges új almárka esetében, hogy melyik kontinensen szeretnék bevezetni. Bár ezt jellemzően típusjelölésekkel vagy terméknév-változtatásokkal szokták megoldani.

 

Példa a Xiaomitól

 

Már említettük, hogy a Redmi és a Poco is a Xiaomi almárkája. Az utóbbinál nagyszerűen látható, hogy mire való. Ide ugyanis olyan készülékek kerültek, melyek bár nem számítanak csúcstelefonnak, de nagyon is jók. Annyira, hogy az árcédulájukon szereplő, jelentősen alacsonyabb összeg a paramétereikhez képest meglepő, de egyben nagyra értékelt is.

 

A Xiaomi Poco F4 5G nyolcmagos processzora például akár 3,2 GHz-es sebességre is képes, amit 6 GB RAM-mal támogattak meg. Hatalmas, 4.500 mAh-s akkumulátora sokáig fogja bírni. Még akkor is, ha folyamatosan fényképezünk a 64 megapixeles főkamerával. És ahogy a neve is mutatja, egy 5G képes telefonról van szó.

 

A Samsung marad egyszerűen Samsung

 

Hiába vannak jó példák, a dél-koreai gyártó azt az utat választotta, hogy nem hoz létre újabb brandeket, almárkákat. Ehelyett inkább különböző sorozatokat dob piacra (S, A, M, Note, Xcover). Ezek pontosan behatárolják, hogy az adott jelölés mögött milyen típusú okostelefonok gyülekeznek.

 

Ők inkább a mára már nagyon erőssé vált Samsung márkában bíznak. Nem ok nélkül!

(Szponzorált tartalom)

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés