Talán már veled is megtörtént: sok pénzt és energiát fordítottál a vállalkozásod hirdetési kampányaira, az eredmények mégsem feleltek meg a várakozásoknak, a sok munka és a szép remények mentek ki az ablakon.

Az ember azt hinné, elég, ha szépen végigmegy a beállításokon, feltölt néhány képet, de azért ennél jelentősen többről van szó, nem hiába veszik igénybe annyira sokan a SocialWings Facebook hirdetéskezelés szolgáltatását. Ebben a cikkben a saját kezelésű Facebook-kampányok sikertelenségének legfőbb lehetséges okait foglaltuk össze.

 

Nem megfelelő célközönség beállítások

 

Az egyik leggyakoribb hiba, amit egy laikus hirdető elkövethet, az a rossz célközönség-beállítás. Rossz, ha túl széles, baj, ha túl szűk, de könnyen lehet, hogy nem tartalmazza az ideális vásárlói rétegeket.

 

A Facebook részletes célzási lehetőségeket kínál, de ezek helytelen használata könnyen vezethet a hirdetési költségek fölösleges elpazarlásához. Tehát a munka mindig azzal kezdődik, mielőtt még egy fillért is elköltenél, hogy pontosan meghatározod, kiket szeretnél a hirdetéseiddel megcélozni, és meghatározod, hogy milyen paraméterek beállításával szólíthatod meg őket.

 

A költségvetés rossz beosztása

 

A sikeres hirdetési kampányhoz alapfeltétel a megfelelő költségvetés, sok kisvállalkozás már ott sikertelenségre van ítélve, hogy nem rendelkezik kellő forrásokkal, vagy – talán ez a bosszantóbb – nem szánnak kellő összeget a hirdetésekre, ilyen esetekben pedig lehet optimalizálni a végtelenségig, az eredmények akkor sem fognak érkezni.

 

És a kellő nagyságú költségvetés még nem is elég, mert azt ügyesen el kell osztani a kampányok, hirdetések, célcsoportok között, hiszen lehet, hogy összességében elegendő pénz áll rendelkezésre, csak épp nem megfelelőképpen költöd el azt.

 

Amikor nem elég vonzó a kreatív

 

Sokan koncentrálnak a hogyanra, mert tisztában vannak vele, hogy milyen fontos a megfelelő paraméterezés, illetve a célcsoportok meghatározása, a költségek megosztása, viszont magára a hirdetésre már nem marad energia, és hiába jut el a hirdetés a célközönséghez, nem kattintanak rá, mert nem üti át az ingerküszöböt.

 

Ennek többféle oka is lehet. Először is, talán magyarázni sem kell, a vizuális anyag meg kell ragadja a tekintetet, a verseny hatalmas, már egy közepes anyag is elveszik a vizuális zajban.

 

És akkor a kép még csak a beugró, hiszen az szöveg is jó, vonzó, egyértelmű kell legyen, a CTA, azaz cselekvésre ösztönzés pedig tényleg egy külön komoly szakma. Ha az nem tiszta, a megszólított potenciális vásárló hiába kapta fel a fejét, nem tudja értelmezni, hogy mit is várunk tőle.

 

Egy jól célzott és professzionálisan megtervezett hirdetés figyelemfelkeltő, vonzó és egyértelmű üzenetet közvetít.

 

Mint fentiekből kitűnhet, egy Facebook hirdetési kampány sikeréhez rengeteg tényező kell, hogy a megfelelő irányba mutasson, a kockázat viszont nagy. Ha tényleg szeretnéd hatékonyan elkölteni a hirdetési pénzeket, akkor mindenképpen érdemes olyan profikra bíznod magad, mint a SocialWings.

(Szponzorált tartalom)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában