A rendszeres testmozgás egészségünk egyik alappillére. Legyen szó akár gyaloglásról, kerékpározásról, úszásról vagy túrázásról, mozgás után jólesik egy felfrissítő, lazító fürdőzés otthon.

Kényelmes és biztonságos

 

Ehhez kínál kényelmes megoldást az UDOOR fürdőkádajtó immár több, mint tíz éve. A kádajtó egy akadálymentesítést szolgáló eszköz, mely nagy segítség azoknak, akik nehezebben mozognak.

 

A kádajtóval kapcsolatos leggyakoribb kérdések közé tartozik, hogy milyen típusú kádba építhető be. Az UDOOR fürdőkádajtók szinte minden típus esetén alkalmazhatók, legyen szó akár zománcozott, akár öntöttvas vagy lemez, illetve akril kádról.

 

A sportolás utáni meleg vízben való fürdésnek számos egészségügyi előnye is van, érdemes kihasználni a szabad perceket, félórákat erre. Ha pedig a mozgás elmaradt, a kádban is van lehetőség pótolni: a keringésnek jót tesz, ha a vízben ülve párszor megemeljük nyújtott lábunkat, vagy megmozgatjuk karjainkat.

 

Sport a szabadban

 

Persze a szabadban az igazi a sport, a természet ugyanis még egy plusz jó érzést is ad az embernek. Nem kell feltétlenül kimerítő, extrém dolgokra gondolni. Egy-egy félórás-órás séta az erdőben, egy könnyű kis túra mindenképp jót tesz az egészségnek.

 

Aztán itt van az ízületkímélő pilates is, mely apró mozgásokból áll, nem viszi fel a pulzust, mégis erősíti a vázizomrendszert, a törzs izmaira fókuszálva. Nagy előnye, hogy minden mozdulat innen, a test erőközéppontjából indul ki, és maga a mozgásforma bármilyen életkorban elkezdhető. Akár már pár hónap alatt jelentős eredményeket lehet elérni a pilatesszel.

 

Az idősebbek számára a vízi mozgásformák is ideális választást jelenthetnek, ilyen például az aquafitness. Ezt is egészségi állapottól függően lehet könnyedebben, lazábban végezni, és úgy is, hogy a végén garantált az izomláz. Ilyenkor nem súlyzókkal dolgozunk, hanem a víz ellenállása az, aminek segítségével erősíthetjük az izmokat.

 

Az aquafitness előnyei közé tartozik, hogy javítja a testtartást, növeli az állóképességet, és stabilizálja a vérnyomást is.

A rendszeres testmozgás előnyei

 

Testünk meghálálja a rendszeres mozgást, mely védi a csontokat, erősíti a gerinckörnyéki izmokat, ezáltal a gerincoszlop is védve van. A csontok sűrűségére is jó hatással van, a csontvelő, a kollagén gyorsabban épül be. Hosszú távon tehát a csontritkulás ellen is érdemes mozogni.

 

Emellett erősíti az immunrendszert, javítja az erek állapotát, erősíti a szívet és még a közérzetet is javítja. Sport közben ugyanis a szervezet endorfint termel, ezáltal tarthatjuk távol magunktól a depressziót. A stressz és a szorongás ellen is tehetünk rendszeres mozgással: jobban érezzük magunkat a bőrünkben.

 

A testmozgást mindig fokozatosan építsük be a mindennapokba, és mindig csak annyit mozogjunk, amennyi jólesik. A mozgásformák közül pedig érdemes minél többet kipróbálni, hogy megtudjuk, melyik az, ami igazán nekünk való.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

Hat nagyon komoly kocsi hat nagyon dögös lánnyal, de itt rád is szükség lesz!

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

További cikkeink a témában