A chiptuning és a motoroptimalizálás abban megegyezik, hogy mindkét esetben szoftveres módosítás útján történik a teljesítmény növelése. Adott beállítások esetén akár alacsonyabb fogyasztást is el lehet így érni.

Nézzük, miben egyezik a két folyamat!

 

A technikai lépések sorrendje megegyezik. Először ki kell olvasni a szoftvert, majd át kell dolgozni. Megjegyzendő, hogy az átdolgozás milyensége tekintetében már jelentős különbségek adódhatnak. Végül a szoftver visszatöltésre kerül a motorvezérlő számítógépbe.

 

Közös még az AET CHIPtuning által végrehajtott motoroptimalizálás és chip tuning esetén, hogy mindkettő művelet során több paraméter is módosításra kerül a szoftverben. Hogy milyen mértékben, az függ az elvárásoktól, a tűréshatároktól valamint a lehetőségektől. Így érhető el jobb menetdinamika és vezetési élmény.

 

Ezek a fő különbségek

 

A motoroptimalizálást hívhatjuk finomra hangolt chiptuningnak is. Ahhoz, hogy valódi optimalizálás történjen, mindenképpen szükség van DYNO teljesítménymérő fékpadra. Erről nem lehet megfeledkezni, ha optimalizálásról van szó.

 

Teljesítménymérő fékpad hiányában mi történik? Elvégeznek a kocsin egy diagnosztikát, elviszik esetleg egy próbakörre. Ezután kiolvassák a szoftvert, átgyúrják, majd visszatöltik az autóra. Ezt egy újabb tesztkör követi. Az ügyfél vagy érez változást, vagy nem, de mivel tudja, hogy most dolgoztak az autón, így hajlamos bebeszélni magának, hogy tényleg jobb lett. Persze lehet, hogy a valóságban az autó paraméterei mit sem változtak.

 

Mérés, mérés és mérés!

 

Az autóknak van gyári adata, ami szerepel a forgalmi engedélyben is, ám a valóságban nincs két teljesen egyforma autó. A professzionális chiptuning elvégzéséhez mindenképpen tudni kell, mennyi volt a teljesítménye a módosítások előtt az autónak, méghozzá pontosan! Semmi garancia nincs arra, hogy egy autó valóban azokkal a paraméterekkel rendelkezik, mint amivel elvileg rendelkeznie kellene.

 

A precíz összehasonlítás alapját az képezi, hogy mekkora lett a kocsi teljesítménye a módosítások elvégzését követően. Az alapvetően jó, ha az ember bízik magában, de ha már egyszer rendelkezésre állnak eszközök, amivel mérni lehet a változtatások eredményét, akkor túlságosan nagyvonalú dolog volna ezt nem kihasználni.

A motoroptimalizálás során csakis a teljesítménymérő fékpaddal lehet pontosan dolgozni. az utcai mérések, az OBD, GPS alapú mérések pontatlanok, ezért ezeket jobb elfelejteni.

 

Ha ismert az alapteljesítmény

 

Az ismert alapvető paraméterek tudatában megtörténhet a szoftver kiolvasása. A módosítás során a szakemberek törekednek az optimalizált érték beállítására. Valójában minden autó másként reagálhat ugyanarra a beállításra.

 

Ezt követően a program visszatöltésre kerül a motorvezérlőbe. A következő lépés a kontroll teljesítmény mérés. A lehetőségek kiértékelését követően azonban még tovább lehet finomítani a beállításokon. A finomhangolások után nem maradhat el az újabb mérés, így lehet közelíteni a tökéletes beállításokhoz.

 

Talán most már minden információ a rendelkezésre áll a helyes döntéshez, ami az optimalizálási folyamatokat illeti.

(Szponzorált tartalom)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Ha azt gondolod, hogy már mindent láttál, ami történhet veled szex közben, akkor töltsd ki ezt a kvízt!

További cikkeink a témában
Budapest új szalonja mindenkit lenyűgözött – Nézd meg a részleteket!
Hirdetés