A 2012-es Forma-1-es szezonban rajthoz álló csapatokról készítettünk összeállítást.

A szurkolók figyelmét az új szabálymódosítások mellett a legjobban az idei szezonra kifejlesztett autók kötik le, amiket Pheke techrovatvezető barátom egyszerűen csak szárny nélküli repülőknek tart. Ha esetleg eddig még nem éreztél volna hatalmas késztetést, hogy a vasárnapi ebéd után a kanapén terpeszkedve végignézd a közel két órás körözgetést, akkor itt egy kis kedvcsináló. Ezeket a versenygépeket és pilótákat láthatod hétről hétre, március 18-tól november 25-ig.

Caterham

A csapat története még a BMW Forma-1-ből való kivonulásakor kezdődött, melynek köszönhetően megkapták az indulás jogát a 2010-es esztendőre. Ekkor maláj üzletemberek egy csoportja megvásárolta a Lotus Cars névhasználati jogát, így Lotus Racing néven debütáltak az F1-ben. A következő évben már a patinás Team Lotus néven indultak, de jogi problémák merültek fel a névhasználattal kapcsolatban. Így végül a csapat lemondott a névről, helyette a Team Lotus Enterprise által 2011. április 27-én felvásárolt Caterham sportautó gyár nevét vették fel. A Caterham F1 Team a Team Lotus jogutódaként 2012-ben debütál a rajtrácson.  Az elmúlt két évben nem szereztek pontokat és nem értek el értékelhető eredményt, a sereghajtók közül viszont ők voltak a leggyorsabbak. A CT01 kódjelű kasztnit egy Renault motor hajtja, melyet a finn Heikki Kovalainen és az előzetes megállapodást felrúgva, nem az olasz Jarno Trulli, hanem az orosz Vitalij Petrov terelget majd.

Ferrari

A legendás Scuderia Ferrari, mely a vb történetének kezdete óta szerepel az F1-ben, igaz a legelső szezonban csak a második futamban álltak rajthoz. Összesen 16 konstruktőri és 15 egyéni bajnoki címmel büszkélkedhetnek eddig az olaszok, mellyel a legeredményesebb csapat címét is birtokolják a Forma-1-ben. Az F12-es nevű brutális orrkúppal rendelkező gépüket a kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso és a brazil Felipe Massa vezeti majd, a vörös ördögök reményei szerint egészen az újabb vb-győzelemig.

Force India

A silverstone-i pályán mutatták be a VJM05-ös kódjelű autót, melyet a futamok során talán egyre többször fognak a kommentátorok emlegetni. Ugyanis a tavalyi évben már nem azért izgultak, mint 2008-ban a kezdetekkor, hogy lehetőleg ne az utolsó sorból álljanak rajthoz, hanem, hogy minden egyes időmérőn bejussanak a Q3-ba, azaz a legjobb tíz közé. Ez sikerült is nekik, ami annyit jelent, hogy csak a Red Bull, a McLaren, a Ferrari és a Mercedes volt gyorsabb náluk. Meghatározó csapata lett tehát a középmezőnynek, mely a két pilótának, a német Nico Hülkenbergnek és a brit Paul di Restának reménytelivé teszi a 2012-es esztendőt.

Hispania

A röviden csak HRT-nek nevezett spanyol csapat 2010-től tagja a királykategória mezőnyének. Az F112-es kódjelű Cosworth motorral üzemelő versenyautójukkal egyetlen hatalmas célja van a csapatnak: ne az utolsók között szerepeljenek, mint az eddig teljesített két szezonban, ahol mind a kétszer a 11. helyen végeztek a bajnokságban, és egyedül csak a Virgin csapatot tudták megelőzni. Ennek a nemes célnak az érdekében a spanyol Pedro de la Rosa és az indiai Narain Karthikeyan biztosan mindent meg is tesz majd.

Lotus

A felsorolás elején már említettük a tavalyi évben még Lotusként versenyző csapatot, mely Caterhamra változtatta nevét, hogy elkerüljék a mezőnyben két azonos néven futó versenyautó miatti jogi hercehurcát. Az idei szezonban így a Lotus Renault GP jogutódjaként, mondhatni új csapatként mutatkozik be a Lotus F1 Team. A Renault motoros E20 nevű gép az egyik legszebb a mezőnyben, hiszen legendás fekete és arany festése az 1980-as évek második felében sikeresen szereplő akkori Lotusra hasonlít. A csapattól igen sokat várnak, főleg, hogy itt ül újra egy F1-es autó kormánya mögé a világbajnok finn Kimi Räikkönen, és az ugyancsak két év kihagyás után visszatérő francia Romain Grosjean.

Marussia

A korábban Marussia Virgin Racing, vagy Virgin Racing néven jegyzett Formula–1-es csapat 2010-től szerepel a száguldó cirkuszban. De nemcsak a név változott, hiszen régebben brit színekben, idén pedig már orosz zászló alatt serénykednek. A cél egyértelmű: Ne legyünk utolsók! Ehhez viszont igencsak össze kellene kapni magukat, hiszen csak a harmadik, egyben utolsó előtti tesztre tervezték elvinni az sereghajtóknál megszokott Cosworth motorral szerelt MR01 kódjelű autójukat. De a szegény embert még az ág is húzza, hiszen nem tudták teljesíteni a FIA által előírt utolsó, 18. kötelező töréstesztet, így nem próbálhatták ki a 2012-es gépüket. Az egész istálló most erőn felül azon dolgozik, hogy a szezonnyitóra minden rendben legyen és teljesítsék a szabálykönyvben leírtakat. A jerezi tesztre és az első barcelonai alkalomra is csak a tavalyi autót vitték, azt is csak azért, hogy az újonc francia Charles Pic gyakorolhasson. Ennek persze korántsem örül a másik pilóta, a veteránnak számító német Timo Glock, aki szerint az is hatalmas hátrány jelent számukra, hogy autójukban idén sem lesz KERS, azaz körönként 6,6 másodpercig plusz 85 lóerőt adó bioturbó.

McLaren

A régi nagy csapatok egyike, mely még a Forma-1 hőskorában, 1966-ban a Monacói Nagydíjon debütált. Azóta a brit csapat 12 versenyzői és 8 csapatbajnoki címet nyert. A McLaren két ugyancsak brit világbajnok pilótával is büszkélkedhet, a 2008-ban címet nyert Lewis Hamiltonnal, és a 2009-ben összetett első helyet megszerző Jenson Buttonnal. Mi más célja lehetne a Mercedes motoros MP4-27 volánja mögött egy ilyen erős párosításnak, mint a végső győzelem? Na és persze a revans a Red Bull csapaton, akik mögött az elmúlt két esztendőben másodikként zártak.

Mercedes

Nemcsak a hétszeres bajnok Michael Schumachernek köszönhető, hogy a Forma-1 hatalmas népszerűségnek örvend Németországban. A Mercedes gyári csapatként csak 1954-ben és ’55-ben szerepelt az F1-ben és azalatt a két év alatt kilenc győzelmet szerzett. A Brawn GP utódjaként a németek 2010-ben tértek vissza teljesen, és a brit McLarenhez hasonlóan a két pilóta itt is a csapattal azonos nemzetiségű. Michael Schumacher és Nico Rosberg a harmadik szezont kezdi együtt, akik remélik, hogy az idei szezonban már tényleg jók lesznek a dobogóra, sőt akár a legfelső fokára is.

Red Bull

Az osztrák licencszel versenyző és a Red Bull energiaital-gyár tulajdonában álló két csapat közül az elsőszámú, 2005-ben kezdte karrierjét az F1-ben. Az előző két évben mindent vittek, a német Sebastian Vettel megnyerte a bajnokságot, majd megvédte a címét és az ausztrál Mark Webber segítségével begyűjtöttek két konstruktőri elsőséget is. Még nem tudni, Vettel milyen néven fogja illetni a hivatalosan RB8 nevű Renault motoros versenygépét, ugyanis volt már Kate, illetve Kate mocskos hugicája, majd Lucskos Liza és az első bajnoki címet hozó Kéjenc Mandy következett. A címvédésre a Kylie Minogue ihlette Romlott Kylie becenevű autójával került sor, amit Dietrich Mateschitz csapattulajdonostól ajándékként meg is kapott.

Sauber

A svájci Peter Sauber által 1970-ben alapított csapat eddig 323 futamon állt rajthoz, de csak 2008-ban sikerült kiharcolniuk az eddigi egyetlen győzelmüket, Robert Kubica révén. A C31 kódjelű autójukhoz a motort – úgy, ahogy az elmúlt két évben is – a Ferrari biztosítja számukra. A pilótaüléseket a japán Kamui Kobayashi és a mexikói Sergio Pérez foglalja el. A tavalyi évben a középmezőny végére, a hetedik helyre voltak jók összetettben, de mint az összes vetélytárs, ők is fogadkoznak, hogy idén már biztos előrébb tudnak lépni egy-két helyet.

Toro Rosso

A kétszeres világbajnok Red Bull csapat kistestvére a Scuderia Toro Rosso, mely felerészben az energiaital-gyár tulajdonos Dietrich Mateschitz, és felerészben a 14 szezonban 10 futamgyőzelmet szerző, 1997-ben visszavonult osztrák pilóta, Gerhard Berger tulajdonában van. Hiába a közös vérvonal a Red Bull csapattal, a Toro Rosso STR7 nevű autójában mégsem Renault motor dohog, hanem Ferrari. Versenyzőik az ausztrál Daniel Ricciardo és az újonc francia Jean-Eric Vergne, aki a 2010-es brit Formula-3 bajnoka és 2011-ben a Renault 3.5 szériában a második helyen végzett összetettben.

Williams

A szebb napokat is megélt neves csapat az 1969-től 1976-ig működő Frank Williams Racing Cars utódjaként jött létre 1977-ben, Frank Williams és Patrick Head tulajdonában. A Forma-1 második legsikeresebb csapata 7 egyéni és 9 konstruktőri világbajnoki címével. Az ezredforduló után lejtmenetbe került a csapat, mely utolsó vb-címét az IndyCarban is bajnokságot nyert Jacques Villeneuve szerezte még 1997-ben. A Williams legnagyobb törése 2005-ben következett be, amikor a teljes mértékig magánkézben lévő csapat már nem élvezte egyetlen autógyár támogatását sem, mely következtében egészen addig csúsztak hátra a tabellán, hogy a motorokat már ők is csak a sereghajtókat ellátó Cosworth-től tudták megvásárolni. A 2012-es szezonban FW34-gyel rajthoz álló versenyzői a GP2-bajnok venezuelai Pastor Maldonado és a brazil Bruno Senna, aki a háromszoros Formula–1-es világbajnok, néhai Ayrton Senna unokaöccse. Persze ők is szeretnének elmozdulni a tavalyi összetett 9. helyről, melyhez az idényben utolsó pontszerző (5 pontot szereztek) csapatként jutottak hozzá.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Ma van az évfordulója minden idők egyik legzseniálisabb gólpasszának a BL-ben

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés