A márkaértéke viszont csökkent.
Immár a tizenharmadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó cég 100-as Best Global Brands vállalati rangsorában. A márkaértéke viszont csökkent: 470,9 milliárd dollár volt, 3,7 százalékkal kisebb, mint tavaly.
A második helyen a Microsoft áll, márkaértéke 10,2 százalékkal, 388,5 milliárd dollárra nőtt. A harmadik helyezett Amazon márkaértéke 7,3 százalékkal, 319,9 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyen sem volt változás tavalyhoz képest, a Google értéke 8,9 százalékkal, 317,1 milliárd dollárra emelkedett. Idén is ötödik a listán a Samsung, a 90,5 milliárd dolláros érték 10 százalékos márkaérték-csökkenést jelent.
A hatodik helyezett a Toyota (74,2 milliárd dollár, +2%), a hetedik a Coca-Cola (60,1 milliárd dollár, -1,9%), a tavalyi 15. helyről a nyolcadikra rukkolt előre az Instagram (57,3 milliárd dollár, +27%), megtartotta kilencedik helyét a McDonald's (53 milliárd dollár, +0,1%), a tavalyi 8. helyről a tizedikre csúszott vissza a Mercedes-Benz (50,1 milliárd dollár, -15%).
Az idei 100-as rangsorba 12 új cég került be, ez rekord a jelentés közel két és fél évtizedes történetében.
Az új belépők között szerepel a Booking.com (32.), az Uniqlo (47.), a Monster (70.), a John Deere (88.), a BYD (90.) és a Shopify (99.). Az Nvidia csipgyártó a Best Global Brands történetének legnagyobb márkaérték-növekedését érte el, 115,9 százalékkal, 43,2 milliárd dollárra emelkedett, amivel a 15. helyre került. Az idei százas listát a tavaly még a 88. helyen álló DHL zárja, amelynek a márkaértéke 5,7 százalékkal, 6,9 milliárd dollárra mérséklődött.
A top 100 márka összértéke 3600 milliárd dollár,
ami 4,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A rangsor első közzétételekor, 2001-ben a top 100 márka összértéke 988 milliárd dollár volt.
(Forrás: MTI)
Ez is érdekelhet: