A Disney már azelőtt is meghatározó piaci szereplő volt, mielőtt megvásárolta volna a Pixart, a Marvelt vagy a Lucasfilmet, most pedig, miután bekebelezte a Foxot is, már akkorára nőtt, hogy az amerikai versenyhivatal is kénytelen volt vizsgálat alá vonni.

Meghatározóból így lett az egeres cég mára megkerülhetetlen. A szórakoztatás gigásza, akinek nagyon nem mindegy, hogy az általa birtokolt több milliárdos franchise-ok égisze alatt milyen filmeket küld a moziba. Mivel már nem elég a tesztvetítések rendszere, ezért a Disney Research egy kicsit felturbózta a dolgot. Kifejlesztett egy neurális hálózatot, melynek nincs más dolga, mint figyelni a moziban ülő nézők arckifejezéseit. A rendszer képes felismerni a pozitív és negatív visszajelzéseket, mégpedig egyszerre akár több arcot is folyamatosan tud értékelni egy sötét teremben.

Az ötlet nem új, tavaly júliusban jelentették be, hogy a cég ilyesmiben gondolkodik, melyet már megelőzött egy széleskörű tesztelési fázis. A Disney fejlesztői közel 150 olyan vetítést tartottak, melyen ez az algoritmus figyelte a közönség reakcióit. Ezek során a megfigyelt 3179 alanyról összesen 16 millió adatot sikerült összegyűjteni és elraktározni, melyeket a cég közvetlenül felhasznált a filmek végső vágása során.

Most jön az igazán elképesztő rész:

A Disney egyik mérnöke, Peter Carr szerint a neurális hálózat nem csupán adatgyűjtésre képes, de néhány perc megfigyelés után nagy pontossággal meg tudja jósolni, hogy az adott néző a film egyes részeinél milyen reakciókat fog produkálni.

Ez még nem minden, hiszen a fejlesztők szerint a technológia a közeljövőben nem csak arra lesz képes, hogy tippeket adjon a készítőknek a film végső formájának kialakításához, utolsó vágásának elkészítéséhez, de képes lesz akár arra is, hogy valós időben, a néző visszajelzései alapján alakítsa az éppen megtekintett tartalmat.

És akkor most szabadjára is engedheted a fantáziádat! Mit szólnál ahhoz, ha otthoni filmezés közben a streamszolgáltató platformja megkérdezné tőled, hogy nem akarsz-e inkább valami akciófilmet nézni, ha azt érzékeli, hogy unatkozol. Vagy esetleg kihagyná a leülő részeket meg a felesleges dumát a robbanások közül?

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Mondunk egy fővárost, melyik folyó folyik keresztül rajta?

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés