A Luminar lézerszkennerei segítik majd a Volvókat az autópályán az emberi beavatkozást nem igénylő, teljes önvezetésben.
Végre láthatjuk, hogy néz ki majd egy igazi utcai autóba épített LIDAR-egység! Mindig is tudtuk, hogy az önvezető kísérleti autók otromba lézerszkennereit az autógyártók dizájnerei valami zseniális trükkel besimítják majd a karosszéria vonalai mögé, de nem is sejtettük, hogy ezt olyan elegánsan is meg lehet oldani, ahogy a LUMINAR és a Volvo megoldotta! Mármint így:
A LIDAR-okkal felszerelt Volvók már 2022-ben képesek lesznek az önvezetésre az autópályák biztonságos környezetében - persze kérdés, hogy addigra a jogi szabályozási környezet is megengedi-e majd, hogy a vezető elengedett kormánnyal olvasgasson a kocsiban.
A Volvo természetesen nem (csak) kényelmi, hanem elsősorban biztonsági felszerelésként tekint a környezetet fáradhatatlanul, elbóbiskolás, a mobil képernyőjére pillantás nélkül figyelő LIDAR-ra. Mint Henrik Green, a cég műszaki igazgatója mondja, az önvezetés a leghatékonyabb életmentő eszközök egyike lehet az autózás történetében, ha felelősségteljesen és biztonságosan vezetik be használatát az autógyártók.
A Volvókba kerülő LIDAR-alapú technológia a környezet folyamatos szkennelésével, 3D modell megalkotásával online kapcsolat nélkül is működőképes, az adatfeldolgozás és az autó biztonságos irányításához szükséges gépi döntések meghozatala akár nagy sebesség mellett is a járművön belül történik. Persze a lézerszkenner nem az egyetlen szeme lesz a jövő Volvóinak. A ma már megszokott kamerák, radarok továbbra is megmaradnak és ez a komplex megfigyelőrendszer biztosítja majd a Highway Pilot névre keresztelt új vezetéstámogató szolgáltatás, az autópályán bekapcsolható önvezetés lehetőségét.