Az Airbus A321neo csaknem fele olyan hangos, mint a régebbi Airbusok, így a Liszt Ferenc Repülőtér zaját is csökkentheti.

A fapados légitársaság a budapesti Liszt Ferenc Repülőtér 1-es Terminálján mutatta be flottájának legújabb tagját, amely március 8-tól már menetrendszerűen közlekedik a Budapest-Róma útvonalon.

Az újfajta hajtóművekkel felszerelt utasszállító két évvel ezelőtt már járt nálunk, igaz, akkor még "kibelezve" és műszerekkel telepakolva, az Airbus ugyanis a magyar légitársaságot kérte fel az új modell tesztelésére. Most viszont már a teljesen berendezett, menetkész és Wizz Air-lilába burkolt gépet nézhettük meg jó alaposan kívülről-belülről.

Ahhoz azért elég nagy repülőgép-fanatikusnak kell lenni, hogy az ember kívülről is észrevegye a különbségeket az A320-hoz képest, de attól még vannak: a gép aerodinamikai tulajdonságai sokat javultak, ennek is köszönhető, hogy 15%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint az elődje.

Na meg az új Pratt&Whitney PW1133G hajtóműveknek, amik nemcsak gazdaságosabbak, de a környezetet is kevésbé károsítják, hiszen a nitrogén-oxid kibocsátásuk 50%-kal alacsonyabb.

Ami pedig talán a legfontosabb, hogy az új hajtómű 43%-kal halkabb, ami az Airbus szerint azt jelenti, hogy nyolc A321neo zajkibocsátása felel meg egyetlen régebbi típusú A321-esének. Az új gépek nem is érkezhettek volna jobbkor, hiszen a sajtóban hetek óta téma a Liszt Ferenc Repülőtér zajszennyezése, ami megkeseríti a közelben lakók mindennapjait.

Az Airbus A321 a legszélesebb egyfolyosós kabinnal rendelkező repülőgép, amelyen 329 239 utas fér el egyszerre. Bár a férőhelyek száma megnőtt, a lábtér állítólag nem lett kisebb - bár így ránézésre nagyobb sem.

A Wizz Air összesen 256 darabot rendelt az új hajtóművel felszerelt gépekből, köztük 184 A321neo-t. Ezeknek egy része már a következő hónapokban szolgálatba áll, többek között Londonba, Barcelonába és Berlinbe is ilyen gépekkel repülhetünk majd Budapestről.

A 184 darabos megrendeléssel amúgy a Wizz Air vált az A321neo legnagyobb vásárlójává. Az igyekezetük nem véletlen, hiszen ahogy Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a bemutatón elmondta, a céljuk, hogy 2026-ra háromszáz gépet üzemeltessenek Európa-szerte.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Tíz egyszerű kérdés, amire iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés