A brit repülőgépgyártás büszkeségének szánták, másképp alakult.

Gyönyörű vonalvezetése volt és négy, törzsön elhelyezett hajtóműve. Hosszú távú járatokra szánták, és hogy könnyű legyen vele a tengerentúli brit területek elérni. Az első példány 1962. június 29-én emelkedett először a magasba, két évvel később állították szolgálatba a menetrendszerű forgalomban. A gyár a program indulásakor úgy számolt, hogy nyolcvan példány eladása után térülnek meg a költségei – ám akkor már késő volt. A VC–10 történetét a Légiközlekedési Kulturális Központ videójából ismerhetjük meg.

Ez is érdekelhet:

Legendás lopakodó az 51-es körzetből: SR–71 Blackbird

3,3 Mach feletti sebességgel repült, kevesebb mint két óra alatt tette meg a London–New York távolságot, miközben a radarok számára láthatatlan volt. Egy ikonikus lopakodó története.

(Nyitókép: Wikimedia/TSRL)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Tíz egyszerű kérdés, amire iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés