Látványos gyorsasággal fúvódik fel az amerikai elektromos autós tőzsdei lufi.

Az amerikai villanyautó-márka éves gyártási darabszáma tavaly meg se közelítette a 400 ezer darabot. A Toyota több mint 10,7 millió kocsit adott el 2019-ben, a Volkswagen-csoport csaknem 11 milliót - csak hogy érzékeltessük az arányokat.

Ehhez képes a Tesla tőzsdei értéke immár a legmagasabb az összes autógyártó vállalat közül. A részvényenkénti árfolyam tegnap elérte az ezer dollárt, a cég összértéke ezzel 185 milliárd dollárra emelkedett, ami több, mint a cég három legnagyobb amerikai riválisa, a General Motors, a Ford és a Fiat-Chrysler konszern értéke - együtt!

A piaci elemzők, szakértők nehezen tudják megmagyarázni ezt a kitörést, fundamentálisan semmi nem indokolja, hogy a cég, amelynek az idei évben volt az első olyan időszaka, amikor képes volt profitot realizálni, ennyire felértékelődjön a befektetők számára. A Tesla részvényeinek értéknövekedése viszont nem egyedülálló az autós szektorban. A Nikola, amely hidrogén-üzemű nyergesvontatókat fog majd, valamikor gyártani, de még egy darab járművet nem adott el, szintén a tőzsde bajnoka a maga 34 milliárd dolláros (mellesleg a Ford és a Fiat-Chrysler értékét szintén meghaladó) piaci kapitalizációjával.

Egy elengedhetetlenül fontos tényező, ha sikeres vállalkozást akarsz építeni

Néhány év és már nem lesznek digitális vállalatok. Cégek lesznek, amik vagy működnek, tehát digitálisak, vagy nem működnek. Persze ez nem jelenti azt, hogy a TEÁOR lista egyetlen bejegyzésből fog állni, búcsúzik a 0130 Növényi szaporítóanyag termesztése és a 1910 Kokszgyártás, és mindennek a helyébe lép a 6201 Számítógépes programozás.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki egy rejtett galaxis a Földtől 11 millió fényévre

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

További cikkeink a témában