A világon sehol másutt nem telepítettek még több ezer hangérzékelő szenzorral ellátott óriásplakátot, amik segítenek feltölteni a Peugeot e-208 akkumulátorát. A harminc milliméter átmérőjű piezoelektromos lapkák ugyanis a hangnyomást alakítják elektromos energiává.
A gyártó közleményében többek között megemlíti, hogy a tisztán elektromos hajtással működő járművek nemcsak, hogy helyi károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelnek, de szinte hangtalanul is.
Ha egy város járműállományát száz százalékban villanyautókra cserélnénk, az észlelhető zajszint harminc százalékkal csökkenne.
Ez azért is érdekes, mert egy 2016-os tanulmány szerint Európában évente több mint tizenhatezren életüket vesztik zajszennyezés következtében, csaknem harminckét millióan élnek folyamatos zajterhelés alatt, tizenhárom millióan pedig alvászavarokkal küzdenek a folyamatos zaj miatt.
Bár a projekt egyelőre kísérleti fázisnál tart, mivel önmagában egyelőre nem képes hálózati támogatás nélkül teljesen feltölteni az akkumulátorokat, a lényeg mégis abban rejlik, hogy valami nagyon ígéretes dolog készülődik.
A Peugeot e-208 egyébiránt a márka új villamosítási programjának első, tisztán elektromos eleme. A modell villanymotorja 3673 és 10 000/perc fordulatszám között adja le maximális, 136 lóerős teljesítményét, 260 Nm legnagyobb forgatónyomatéka már 300/perc fordulatszámtól elérhető. WLTP norma szerint pedig 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorának teljes feltöltésével akár 340 kilométert képes megtenni.
Elindult a Rakéta, a Player jövőmagazinja!
November elején startolt el új magazinunk, a Raketa.hu, melyben veletek együtt keressük a válaszokat az előttünk álló évek nagy kérdéseire.
Kiemelten foglalkozunk az autózás/közlekedés forradalmával, az okosotthonokkal, a klímakérdéssel, megújuló energiával, a legizgalmasabb, éppen zajló társadalmi változásokkal és rengeteg termékkel és szolgáltatással, ami pillanatokon belül ránk töri az ajtót!
Ha szeretsz jó időben jó helyen lenni, kövesd be a Rakéta Facebook-oldalát!