Az Airbus a szingapúri repülőszalonon bemutatta a géptörzzsel egybeépített szárnyú új repülőgépmodelljét, a Mavericet.

A teltkarcsú csészealjnak tűnő gép tervezésekor energiatakarékossági és környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vettek, ugyanis a Maveric nagyjából 20%-al kevésbé terheli meg a környezetet, mint a hagyományos repülőgépek.

Egyébként már nyolcvan éve is léteztek olyan gépek, amelyeknek a törzse és a szárnya egybe volt építve – gondoljunk csak a B–2-re vagy a B–21-re. Ezeknek a gépeknek a jellemzőjük volt a nehezebb kontrollálhatóság, ugyanakkor előnyük volt, hogy a kisebb légellenállás miatt kevesebbet fogyasztottak. Szakértők előrejelzései szerint a következő évtizedben kerülhetnek forgalomba ilyen típusú repülőgépek.

Az Airbus mérnökeinek lesz idejük addig eldönteni, hogy a gép utasterét hogyan képzelnék el – lesznek-e ablakok rajta, vagy kijelzők helyettesítik azokat, továbbá az üléseket miképpen tervezik meg, ugyanis ezeken a gépeken forduláskor nagyobb terhelést kapnának az utasok.

Ez is érdekelhet:

Rekordidő alatt repült egy Boeing 747-es New Yorkból Londonba

A hangsebesség alatti repülés rekordját döntötte meg, utasokkal a fedélzeten.

(forrás: Index, Reuters)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Mondunk egy fővárost, melyik folyó folyik keresztül rajta?

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés