Te is vehetsz belőle egy darabot.

Az Emirates úttörőnek nevezett kezdeményezést indít az Egyesült Arab Emirátusok-beli Falcon Aircraft Recycling vállalattal közösen: az egyik,

forgalomból kivont Airbus A380-as óriásgép legtöbb alkatrészét szétszerelés után újrahasznosítják, több elemet pedig a repülés iránt rajongók vásárolhatnak meg.

Az újrahasznosítást az országban végzik majd, ezért a projekt ökolábnyoma szintén minimális.

Az Emirates első A380-asa 2008. július 28-án készült el Hamburgban, tavaly márciusban repült utoljára kereskedelmi forgalomban. 6319 járatot teljesített

A kiöregedett repülőgépek általában egy elhagyatott telepre kerülnek, ahol azokat alkatrészeikre bontják. A legtöbb esetben csak a nyereségesen újrahasznosítható elemeket használják fel, a gép jelentős része – főleg a nehezen újrahasznosítható vagy feldolgozható elemek, különösen a tűzálló és a kompozit anyagok – hulladéklerakóban végzi, vagy évekig a tárolóhelyen marad.

Miután az Emirates legelső A380-asa, az A6–EDA lajstromszámú gép teljesítette utolsó kereskedelmi járatát, a légitársaság karbantartó központjába került, ahol az Emirates mérnökei kiszerelték a még működő alkatrészeket, megmenekült például a hajtómű, a futómű és a vezérlőelemek. Ezt követően a repülőgép regisztrációját törölték, és a vázat átadták a Falcon Aircraft Recycling csapatának, akik megkezdték a szétszerelést.

Bekapcsolódott a munkálatokba a repülőgép-alkatrészekből bútorokat és ajándéktárgyakat készítő Wings Craft is, az általuk és a Falcon Aircraft Recycling által alkotott egyedi Emirates-relikviák a következő hónapokban kerülnek kereskedelmi forgalomba.

Ez is érdekelhet:

Az Emirates új reklámjától egy tériszonyosnak kocsonyává válik a térdkalácsa

Készülj fel, hogy az ideg szaladgálni fog a sípcsontodban!

(Forrás: Emirates)

És ezt olvastad már?
Korábbi paralimpiai bronzérmes lesz az első paraasztronauta