És tudod, miért? Mert akkor a rettegett harcosok helyett, ahogyan a világ ismeri őket, csak bénán tébláboló szerencsétlenek lennének, ahogy arra a japán NTT Domoco reklámja nagyon ötletesen rávilágít.
Japán vezető mobilszolgáltatója persze valójban nem a szamurájokat akarta kifigurázni, hanem arra a nagyon egyszerű szabályra próbálta felhívni a figyelmet ilyen viccesen, hogy
Ne mobilozz sétálás közben!
A technológiailag nálunk valamivel előrébb álló országban ugyanis ez egy elég komoly probléma, a videóban bemutatott abszurd és nevetséges helyzetek nem a kreatívok fantáziáját dicsérik, hanem a valóságból merített példák: a videó alatt olvasható statisztikák szerint például a japánok 66%-val megtörtént már, hogy mobilozás közben belegyalogoltak egy másik emberbe, és 3,6%-ukkal az is megesett, hogy leestek az állomás peronjáról, mert sétálás közben sms-eztek. Nem tudjuk, hogy ezt a statisztikát a teljes lakosságra kell érteni, vagy csak azokra, akik rendelkeznek mobiltelefonnal, de az biztos, hogy így is-úgy is milliós nagyságrendről van szó.