Repülőterek általában a városon kívül vannak. Általában.

Hogyan lett a dokkokból reptér a nyolcvanas években London szívében? Hogyan tesznek biztonságosan közel 180 fokos fordulót a riói reptérre érkező járatok három kilométerre a Cukorsüveg-hegytől? Hogyan kell megközelíteni azt a pályát, melynek tőszomszédságában a Pentagon áll, a folyó túlpartján pedig a legszigorúbban őrzött kormányzati épületek magasodnak?

A Légiközlekedési Kulturális Központ új, de szokás szerint érdekes videójában London, Washington, Rio de Janeiro és Hongkong reptereit mutatják be: megközelítés tiltott légterek határán egy folyómedret követve, éles fordulók kis magasságon a rövid végső egyenes előtt, meredek siklópályák a sűrűn lakott kerületek miatt, nagy utasszállítók a toronyházak felett, speciális jogosítással rendelkező pilóták, trükkös és nem veszélytelen eljárások, mesterséges szigetekre épült rövid futópályák…

(Nyitókép: London City Airport, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Ezt látják az utasszállítók pilótái a ferihegyi fel- és leszállásoknál

Egyenesen a pilótafülkéből nézheted végig a budapesti indulásokat, megközelítéseket, légi ráfordulásokat és landolásokat, ráadásul közben csodálkozhatsz a látványon, amire máskülönben aligha lenne lehetőséged.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

A felhőbe kódolt jövő: harmadszor is megrendezi programozói hackathonját az Aruba Cloud

A Földtől 370 fényévre láthatjuk, miként nézhetett ki a Naprendszerünk egészen fiatal korában

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton
Hirdetés