Hetven évvel ezelőtt nyitotta meg kapuit a ferihegyi repülőtér, amelyet 1950. május 7-én egy alacsonyan áthúzó Li–2-es avatott fel.

Terminálja felülnézetből repülőgépet formáz, a két irányítótorony jelképezi a hajtóműveit, a tranzitvárója mégis olyan volt, mint egy polgári lakás nappalija.

Hogyan lett a tervekből valóság? Milyen károkat okozott a második világháború? Hová indultak az első járatok a ferihegyi betonról? Mit kapott az utas az impozáns központi csarnokban és a tranzitváróban? Miért volt egy időben a vasárnap menetrenden kívüli nap? Milyen versenyeket tartottak a forgalmi előtéren?  És milyen építészeti kincseket rejt a történelmi épület? A Légiközlekedési Kulturális Központ videójából kiderülnek az 1-es terminál titkai.

Ez is érdekelhet:

Nem akármilyen alakzatba állt a ferihegyi járműpark

Részleteiben és egészében is érdemes megnézni ezt a képet.

(Fotók: Fortepan/Uvaterv)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

További cikkeink a témában