Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Bár azt azért még nem állítanánk, hogy az okosórák kora leáldozott, de az biztos, hogy az IDC piackutató által közölt számok elég lelombozóak. Még az Apple Watch sem kell senkinek, a többiről nem is beszélve.

jelentés szerint 2016 harmadik negyedévében az okosóra-eladások 51,6 százalékkal estek vissza a tavaly ilyenkorihoz képest. Ennél is durvább az Apple Watch visszaesése, amiből

Hogy kontextusba helyezzük a dolgot: ez az Apple Watch esetében azt jelenti, hogy a 3,9 helyett mindössze 1,1 millió okosóra kelt el, ami borzasztóan alacsony szám mondjuk a mobilos eladásokhoz viszonyítva.

Az Apple-nek az egyik szeme még így is nevethet, hiszen a nyomorúságos számaikkal még így is messze piacvezetők: 41,3%-os részesedésük van az okosórák piacán, míg a második Garminnak mindössze 20,5% (ráadásul a Garmin annyira nem is konkurencia, hiszen ők főleg fitneszkarkötőben nyomulnak).

Ami miatt korai lenne temetni az okosórákat, hogy a visszaesés részben annak tudható be, hogy mind az Apple, mind a Pebble éppen a harmadik negyedév vége felé időzítette az új modelljeik piacra küldését, így valószínű, hogy a következő negyedévben már látható lesz valamennyi fellendülés. A gyatra eredményekben szintén ludas a Google, akik az okosórákhoz készült Android Watch operációs rendszer legújabb verziójának a bemutatóját jövőre halasztották (az már persze más kérdés, hogy ilyet a jóval fontosabb mobilpiacon soha nem tennének, nem is nagyon tehetnének).

Az okosórák mélyrepülésében viszont nyilván az is közrejátszik, hogy igazán még az Apple-nek sem sikerült elhitetnie a vásárlókkal, hogy az okosóra létfontosságú és megkerülhetetlen eszköz a mindennapokban, azt meg főleg nem, hogy emiatt érdemes minden évben újat venni, ahogy azt nagyon sokan a mobiltelefonokkal teszik.

(Fotó: AFP)

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.