Bár azt azért még nem állítanánk, hogy az okosórák kora leáldozott, de az biztos, hogy az IDC piackutató által közölt számok elég lelombozóak. Még az Apple Watch sem kell senkinek, a többiről nem is beszélve.

jelentés szerint 2016 harmadik negyedévében az okosóra-eladások 51,6 százalékkal estek vissza a tavaly ilyenkorihoz képest. Ennél is durvább az Apple Watch visszaesése, amiből

Hogy kontextusba helyezzük a dolgot: ez az Apple Watch esetében azt jelenti, hogy a 3,9 helyett mindössze 1,1 millió okosóra kelt el, ami borzasztóan alacsony szám mondjuk a mobilos eladásokhoz viszonyítva.

Az Apple-nek az egyik szeme még így is nevethet, hiszen a nyomorúságos számaikkal még így is messze piacvezetők: 41,3%-os részesedésük van az okosórák piacán, míg a második Garminnak mindössze 20,5% (ráadásul a Garmin annyira nem is konkurencia, hiszen ők főleg fitneszkarkötőben nyomulnak).

Ami miatt korai lenne temetni az okosórákat, hogy a visszaesés részben annak tudható be, hogy mind az Apple, mind a Pebble éppen a harmadik negyedév vége felé időzítette az új modelljeik piacra küldését, így valószínű, hogy a következő negyedévben már látható lesz valamennyi fellendülés. A gyatra eredményekben szintén ludas a Google, akik az okosórákhoz készült Android Watch operációs rendszer legújabb verziójának a bemutatóját jövőre halasztották (az már persze más kérdés, hogy ilyet a jóval fontosabb mobilpiacon soha nem tennének, nem is nagyon tehetnének).

Az okosórák mélyrepülésében viszont nyilván az is közrejátszik, hogy igazán még az Apple-nek sem sikerült elhitetnie a vásárlókkal, hogy az okosóra létfontosságú és megkerülhetetlen eszköz a mindennapokban, azt meg főleg nem, hogy emiatt érdemes minden évben újat venni, ahogy azt nagyon sokan a mobiltelefonokkal teszik.

(Fotó: AFP)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon