Te is osztottál meg képet home office-ból? Lehet, hogy nem kellett volna.
A közösségi médiában sokat posztolók nemcsak magukat, hanem a munkahelyüket is biztonsági kockázatnak teszik ki, derül ki az ESET tanulmányából. Az IT-biztonsági cég a károk megelőzésére azt tanácsolja, akkor se osszanak meg túl sok információt az interneten, például a Facebookon vagy az Instagramon a felhasználók, ha segíteni akarnak másoknak, vagy ha a jó szándék vezérli őket.
A kiberbűnözők minden eddiginél kreatívabb stratégiákkal próbálnak adatokat szerezni, és megfertőzni az eszközöket rosszindulatú szoftverekkel.
Gyakran felmerülő téma a túlzott kitárulkozás a közösségi médiában, hiszen a munkával kapcsolatos információk részletekbe menő megosztásával akaratlanul is veszélybe sodorhatják magukat és a munkáltatókat az emberek.
Nem érdemes például fényképeket megosztani a munkahelyünkről, mert a támadók könnyedén megismerhetik a terepet.
A home office képeit megosztani hasonló veszélyek miatt legalább ekkora kockázattal jár, hiába ellentétes ezzel a jelenlegi trend.
Ezek a fotók túlságosan is árulkodók lehetnek. Érdemes szemügyre venni például, mi látszódik az asztalból, hiszen egyetlen fotó bizalmas információk tárházát jelentheti: az asztalon például olyan dokumentumok is feltűnhetnek, amelyek a munkáltató szellemi tulajdonát képezik, esetleg vállalati titkot lepleznek le; egy cetlin szerepelhet a munkáltató belépési azonosítója, a számítógép képernyőjén egy ügyfél bizalmas adatai, és így tovább.
Ez adatvédelmi jogszabályokat is sérthet, ami súlyos szankciókkal jár.
Az ESET szerint a legegyszerűbb és legbiztonságosabb megoldás egyszerűen az, ha nem fotózgatjuk azt a helyet, ahol dolgozni szoktunk, vagy ha már mindenképp posztolni szeretnénk erről, akkor takarjuk el az asztalunkon a bizalmas információkat tartalmazó iratokat, cetliket.
Az IT-biztonsággal foglalkozó Sicontact Kft. a kibertámadások elkerülése érdekében azt tanácsolja, hogy a felhasználók rendszeresen frissítsék az eszközeiket, illetve térképezzék fel a népszerű közösségi médiaplatformokon, például a Facebookon vagy az Instagramon előforduló leggyakoribb átveréseket, mert ha áldozatul esnek egy adathalász kísérletnek vagy rákattintanak egy ártalmas linkre, az egész vállalati rendszert kiteszik a zsarolóvírusok, kémprogramok vagy más típusú kártevők támadásainak.
(Forrás: MTI, illusztráció:Getty Images)
Ez is érdekelhet: