A hosszabb belföldi járatokra 120-140 forintba került a repülőjegy, de Miskolc és Debrecen között csak 40 forintot kellett fizetni.

75 évvel ezelőtt az ország két vége másfél óra alatt elérhetővé vált Budaörsről. Az első két járat Debrecenbe és Szombathelyre indult, utast, postát, árut egyaránt vittek a Malév (Magyar Légiközlekedési Vállalat) jogelődjének számító Maszovlet (Magyar–Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság) Li-2-esei és a Po-2-esei.

A Li-2-esek sorozatgyártása 1939 és 1952 között zajlott, ezalatt több mint 6000 példány készült. A gépek üres tömege 7700 kg, maximális felszállótömegük valamivel 11 tonna felett volt. A gazdaságos utazósebesség 240 km/óra környékén mozgott, hatótávolságuk pedig elérte a 2500 km-t.

A hosszabb belföldi járatokra 120-140 forintba került a repülőjegy, de Miskolc és Debrecen között például csak 40 forintot kellett fizetni. A számítások szerint a 21 személyes repülőgépeken legalább 18 utas kellett ahhoz, hogy ne termeljen veszteséget a járat. Később tovább csökkentették a jegyárakat, hogy ezzel is növeljék az utazási kedvet.

De voltak más eszközök is. Még pedig a sétarepülés. Számos alkalommal hirdettek ilyen programokat a vidéki repülőtereken is, hogy kedvet teremtsenek az utazáshoz. 1948-ban csak a főváros felett 280 sétarepülést teljesítettek a gépek, 4300-an láthatták Budapestet felülről.

Ez is érdekelhet:

Ezt látják az utasszállítók pilótái a ferihegyi fel- és leszállásoknál

Egyenesen a pilótafülkéből nézheted végig a budapesti indulásokat, megközelítéseket, légi ráfordulásokat és landolásokat, ráadásul közben csodálkozhatsz a látványon, amire máskülönben aligha lenne lehetőséged.

(Forrás: Aeropark / Kránitz Balázs)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki egy rejtett galaxis a Földtől 11 millió fényévre

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

További cikkeink a témában