Döntsd el te, hogy igazuk volt-e.
A "botrányos" kisfilmet a Leica egyik pertnere, a brazil F/Nazca Saatchi & Saatchi reklámügynökség készítette, és túlzás nélkül mondhatjuk, hogy igazi mestermunka. Az ötperces film azt mutatja be, mennyire nincs könnyű dolga a terepen dolgozó fotóriportereknek, akik közül az egyik történetesen éppen a Tienanmen téri eseményeket igyekszik megörökíteni.
Na ez aztán igazi vörös posztó kínának, akik legszívesebben kitörölnék a történelemből az 1989-es diáklázadások emlékét, Jeff Widener ikonikus fotójával együtt, de mivel erre nem képesek, így a Leicát kezdték el módszeresen eltüntetni a reklám megjelenése után.
Röviddel a videó megjelenése után a legnépszerűbb kínai közösségi oldalon, a Weibón tiltólostára került a Leica szó, akik pedig megpróbálták begépelni, azok egy figyelmeztetést kaptak arról, hogy törvénybe ütköző dolgot csinálnak.
A legmeglepőbb az egészben viszont nem is ez, hanem a Leica reakciója, akik a botrány kirobbanása után eltüntették a Youtube-ról a kifogásolt videót, majd közleményben határolódtak el saját maguktól, azt a benyomást keltve, mintha a kisfilm nem is az ő megrendelésükre készült volna. "A Leica AG elhatárolódik a videóban látható tartalomtól és sajnál bármiféle félreértést és téves konklúziót, ami levonható belőle" - nyilatkozta Emily Anderson, a német objektívgyártó szóvivője, amivel csak az a baj, hogy a videóból semmiféle olyan konklúzió nem vonható le, amitől el kéne határolódni.
A Leica érthetetlen viselkedésére némi magyarázatot adhat, hogy évek óta szorosan együttműködnek a Huawei-jel, bár a kínai telefongyártó úton-útfélen hangoztatja, hogy a cég a dolgozók, nem pedig a kínai állam kezében van.
A kínai diktatúrának amúgy nem ez volt az első ilyen húzása, tavaly tavasszal például egy betűt tiltottak be a Weibón, mert az alkalmas lett volna az emberek nemtetszésének a kifejezésére.