Jó esetben soha nem kerülnek hasonló, de éles helyzetbe. Nekik viszont a legrosszabbra kell felkészülniük.

„…a ferihegyi tűzoltók lelkesen beszélnek Lipcséről, ahová néhány évenként kijutnak gyakorlatozni egy életnagyságú, repülőgépbelsőt utánzó térbe, ahol tüzet, füstöt, bármit elő lehet idézni” – írtuk 2017-ben, a ferihegyi tűzoltók bemutatója után.

Pokolkonténerben és kiszuperált utasszállítóban gyakorolnak a ferihegyi tűzoltók

Igazi vészhelyzetre vágynak is, meg nem is a Liszt Ferenc reptér hivatásos tűzoltói, addig pedig folyamatosan gyakorlatoznak.

Tavaly óta nem kell Lipcséig menni: a Debrecenben 2013 óta üzemelő Gróf Széchenyi Ödön Tűzoltó Kiképző Akadémián tavaly adták át azt a mockupot, mely méretében és kialakításában teljesen megegyezik egy Airbus A320-aséval. Közel negyven pontján lehet tüzet gyújtani, és vészhelyzetet szimulálni.

A tudás és a képességek megfelelő szinten tartása azért is fontos, mivel előfordulhat, hogy adott helyzetben egy döntést harminc másodperc alatt kell meghozni. Az akadémiára az elmúlt években nemcsak a hazai repterekről érkeztek tűzoltók, hanem például csehországi légikikötőkből is. Milyen feladatokat kapnak a képzésre érkező tűzoltók? Milyen gyorsan kell nekik éles riasztás esetén a helyszínre érkezni? És miért különleges a Debreceni Tűzoltó Akadémia repülőgépszimulátora? A Légiközlekedési Kulturális Központ videójából kiderül!

Ez is érdekelhet:

Űrtechnika a pilótafülkében: az Apolló-programtól az Airbusig

A polgári légi közlekedés tele van űrkutatásból eredő technikával. Melyek ezek, és mikor várható a sokak számára elérhető űrturizmus?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki egy rejtett galaxis a Földtől 11 millió fényévre

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

További cikkeink a témában