Az ugye nem újdonság, hogy a 21. század leggyorsabb vonatait a mágneses lebegtetés technológiájának köszönhetjük. Sokáig a legnagyobb sebességre a 2003-ban üzembe helyezett Sanghaj Maglev volt képes a maga 431 km/h-s csúcssebességével, amelynek 7 perc kellett egy 30 km-es szakasz megtételéhez.

Mivel a mágneses mező által mozgatott és koordinált vonatoknak nincsenek kerekei, így a súrlódás mértéke gyakorlatilag minimális. Lényegében emiatt képesek ezek a vonatok ilyen óriási sebesség elérésére. A Sanghaj Maglev egészen tavalyig a leggyorsabb vonatnak számított,

amikor is jött a japánok mágnesvasútja, a Cental Japan Railway (CJR), amely a 603 kilométer/órás csúcssebességet is elérte – igaz, sokáig az 589 km/h-s sebesség volt a maximum, amit kihoztak belőle.

Persze Magleveket nemcsak Ázsiában és az Amerikai Egyesült Államokban, hanem Európában is használnak – többek között Dániában, Németországban, Svájcban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban is. Na, és akkor most képzeljük el, hogy két ilyen szörnyen gyors vonat elsuhan egymás mellett, ellentétes irányban, te pedig „díszpáholyból” figyeled az egészet. Félelmetes:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

További cikkeink a témában