Reutte egy osztrák mezőváros Tirol tartományban, amelynek a közelében található a világ leghosszabb gyalogos függőhídja, a 408 méter hosszú highline179.

Az elmúlt 100 év során jó néhány elképesztő harckocsival találkozhattunk, a RealLifeLore Youtube-csatornára pedig felkerült egy összeállítás a legnehezebb harci dögökből, amelyeket valaha is megterveztek. Tegyük hozzá: annak ellenére, hogy a történelemkönyvekbe egyaránt bekerültek, az amerikai M1 Abramsen kívül egyik sem lett igazi sikertörténet. Volt olyan, amelyiket egyszer sem vetettek be, olyan is, amelyikből csak a prototípus készült el, és olyan is, amelyből még az sem – szerencsére.

M1 Abrams

5. Az ötös toplista 5. helyén az amerikaiak M1 Abrams típusú tankja áll, amelyet 1980-ban állítottak szolgálatba, ezzel pedig a videóban látható tankok közül a legfiatalabb és természetesen a leghatékonyabb. A 72 km/h-s végsebességre képes harckocsi szegényített urán tartalmú páncélzata bivalyerősnek mondható – hozza azt, amit egy 610 mm vastag hengerelt homogén páncéllemez. Hatótávolsága több mint 450 km, személyzete pedig négy főből áll, a

  • fegyverzetéhez egy huzagolt csövű ágyú és egy sima csövű ágyú tartozik,
  • másodlagos fegyverzethez pedig egy 12,7 mm-es hátrafelé tüzelő, egy 7,62 mm-es légvédelmi, valamint egy 7,62 mm-es lövegcsővel párhuzamosított géppuska.
Az M1 Abrams

Nem rossz. Az 2003-as iraki háborúban is bevetették, és teljesítményét figyelembe véve nem csoda, hogy még mindig szolgálatban áll – de természetesen a 80-as évek óta újabb altípusai (M1A1, M1A2) jelentek meg.

Tömeg: 62 tonna
Hosszúság: 7,93 méter
Szélesség: 3,66 méter
Magasság: 2,44 méter

Char2c

4. Ezután következik a franciák első szupernehéz harckocsija, az 1917-ben megtervezett Char2c, amely a két világháború között állt szolgálatban, bár megjegyezendő, hogy soha nem vetették be – a második világháborúban sok kerülhetett volna rá, de a németek még a szállítás során lebombázták őket.

A tank 8 km/h-s végsebességre volt képes – ez elég szerény teljesítmény ahhoz képest, amit a néhány tonnával könnyebb M1 Abrams tudott; ugye ennyit változott a világ 60 év alatt. Az 1920-ban szolgálatba állított Char 2C-t áttörő harckocsinak tervezték, alakja klasszikus első világháborús kialakítás, a lánctalpai a harckocsitest egészén futottak körbe.

A Char2c

Elsődleges fegyverzetét egy 155 mm-es ágyú képezte, ugyanakkor 12 darab 8 mm-es géppuskával is fel volt szerelve. Hatótávolsága 60 és 100 kilométer között változott – attól függően, hogy terepen vagy közúton kellett teljesítenie.

Tömeg: 69 tonna
Hosszúság: 10,27 méter
Szélesség: 3 méter
Magasság: 4,09 méter

K-Wagen

3. És akkor következzenek a németek. A dobogó harmadik fokára a K-Wagen (vagy Großkampfwagen) fért fel, amely a német hadsereg I. világháborúban kifejlesztett szupernehéz harckocsija volt. A tömege az előző két tanknak mintegy kétszerese, azaz 120 tonna volt, és egy 27 fős személyzet fért el benne. Két darab V6-os Daimler-Benz motor hajtotta, a 650 lóerős monstrum pedig 7,5 kilométeres óránkénti sebességre volt képes.

Fantáziarajz a K-Wagenről

A fegyverzete egy 4 x 77 mm-es ágyúból és egy 7 x 7,92 mm-es géppuskából állt – viszont az antant győzelme miatt a tankból mindössze két részletes prototípus készült el.

Tömeg: 120 tonna
Hosszúság: 13 méter
Szélesség: 6 méter
Magasság: 3 méter

Panzerkampfwagen VIII Maus

2Hitler 1942 júniusában kiadta a parancsot, miszerint szüksége van egy olyan harckocsira, amely inkább egy hatalmas, mozgó bunkerre hasonlít, iszonyatos tűzerővel megáldva. A tervek először egy 100 tonnás tankról szóltak, majd Hitler javaslatára ez felkúszott szinte a duplájára. Így jött létre a Panzerkampfwagen VIII Maus, azaz minden idők legnagyobb tankja, amely valóban el is készült. A nácik 188 tonnás harckocsijából két darab látott napvilágot. Mindkettőt a Berlin melletti Kummersdorf tüzérségi lőterére szállították, viszont egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: az egyiket felrobbantották a szovjetek, a másikat pedig megkaparintották.

A rettegett Panzerkampfwagen VIII Maus

Ez a tank már 20 km/h-s sebességre is képes volt, a hatótávolsága 100 és 190 km között változott, a páncélja az akkori korban szinte áttörhetetlennek számított: a 35 fokos szögben döntött 200 mm-es homlokpáncél vízszintesen mért vastagsága 350 mm volt, az alsó homlokpáncél is hasonlóan vastag volt. Fő fegyverzetét egy 12,8 cm-es löveg, valamint egy 7,5 cm-es ágyú képezte.

Tömeg: 188 tonna
Hosszúság: 10,2 méter
Szélesség: 3,71 méter
Magasság: 3,63 méter

Landkreuzer P. 1000 Ratte

1. Az első helyen a nácik Landkreuzer P. 1000 Ratte szörnyetege áll, amelynek a terveivel 1942-ben lettek meg, de nagyjából meg is rekedt ebben a fázisban. A jármű tömege 1000 tonna (!) lett volna – így bár közúton vagy hídon képtelen lett volna haladni, a folyókon azért a 11 méteres magassága miatt jól elboldogult volna. A 17 ezer lóerős szörny a tervek szerint 40 km/h-s sebességre lett volna képes, páncélzatát 36 centi vastagra tervezték, elsődleges fegyverzete két darab 28 centiméteres SK C/34 haditengerészeti fegyverből állt volna.

A Landkreuzer P. 1000 Ratte ott, ahol tökéletes helye van: az animáció világában

Összességében elmondható, hogy a Landkreuzer P. 1000 Ratte több lett volna, mint egyszerű tank – hadihajónak vagy tengeralattjárónak is elment volna –, szerencsére viszont sosem került megvalósításra. A legendás tank egyébként a Panzerkampfwagen VIII Maushoz hasonlóan jó néhány második világháborús játékban is visszaköszön.

Tömeg: 1000 tonna
Hosszúság: 35 méter
Szélesség: 14 méter
Magasság: 11 méter

Ez is érdekelhet:

Ez a három F–15E Strike Eagle típusú vadászbombázó különleges küldetésre vállalkozott

Ahhoz viszont, hogy holdárnyékban maradhassanak, gyorsabban kellett repülniük, mint ahogy a Föld kering a saját tengelye körül.

(via)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Hónapokig tartana leírni a világ eddigi legnagyobb prímszámát

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés