Negyven alváskutató írt közösen nyílt levelet, amiben azt kérik a döntéshozóktól: vegyék komolyabban a témát, mert a cégek már évtizedek óta bombáznak minket rejtett üzenetekkel.

Ezt állítja egy negyven alváskutató szakemberből álló csoport, akik most egy nyílt levéllel próbálják rávenni a törvényhozókat, hogy vegyék komolyabban a nagyvállalatok morálisan megkérdőjelezhető kommunikációs tevékenységét. A levél két konkrét márkát is megemlít: szerintük a Coors nevű sörgyár és a világszerte ismert gyorsétteremlánc, a Burger King is rendszeresen alkalmaz olyan technikákat, amikkel megpróbálják irányítani az emberek álmait.

– írják a kutatók az állásfoglalásukban.

Az alváskutatók szerint az ilyen irányú törekvések súlyosan beavatkoznak a magánéletbe, arról már nem is beszélve, hogy tovább növelhetik az emberek márkafüggőségét. A már említett Coors nevű nagyvállalat a Super Bowl előtti napokban olyan kampányt sugárzott, amely scélzottan arra irányult, hogy a fogyasztók a márka termékeivel álmodjanak.

A Coors videóján az látható, hogy az önkénetesek megnéznek egy a cég által összeállított videót, majd lefekszenek aludni. A tesztalanyok közül többen is arról álmodtak, amit lefekvés előtt láttak. A videóban fel is teszik a kérdést, hogy mennyire etikus az, ha egy vállalat irányítani akarja a fogysztók álmait. Erra a kérdésre egyébként nem adnak választ.

A Coors célja az volt, hogy létrehozzák a világ egyik legnagyobb álomkutatását, ezért arra kérték a fogyasztókat, hogy jelentkezzenek és küldjék tovább az álomkeltő videót a barátaiknak is.

A Coors tevékenysége álszent volt, de arra azért jó alkalmat adott, hogy felhívja a figyelmet egy fontos problémára. Az emberek manapság rengeteg olyan tartalmat fogyasztanak, amikről nem is gondolnák, hogy azok direkt reklámok.

Az álmok szorosan összefüggnek az alvás egyik szakaszával, a REM fázissal (angolul: rapid eye movement, vagyis gyors szemmozgás). Ha elalvás előtt a REM fázis befolyásolására alaklmas üzenetekkel sugároznak minket, akkor nagy valószínűséggel irányítani tudják azt is, hogy mit fogunk álmodni.

Térjünk vissza a tévé előtt elalvós példára. A filmek és a reklámok is alkalmasak arra, hogy befolyásolják az álmainkat, csakhogy az átlagos reklámok általában nem erre irányulnak.

Az említett nyílt levéllel azt szeretnék elérni, hogy az illetékesek vegyék komolyan ezt a témát, mert ha a kommunikációs -és reklámszakemberek szabadon készíthetnek a Coorséhoz hasonló reklámokat, akkor már alvás közben sem fogunk megszabadulni a folyamatos hirdetésektől.

Futurism; kiemelt kép: Coors

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.