A vasútvonal 90%-ban 3000 méterrel a tengerszint felett húzódik.

A Hszinhua kínai állami hírügynökség számolt be róla, hogy átadták Tibet első villamosított vasútvonalát, amely a délnyugat-kínai autonóm régió székhelyét, Lhaszát köti össze Nyingcsi városával, lehetővé téve a nagysebességű vonatok közlekedését.

A vasútvonal 47 alagúton és 121 hídon halad át – ezek a részek teszik ki a teljes vonal mintegy 75%-át –, 16 helyen keresztezve a Tibet leghosszabb folyójának számító Jarlung Cangpót.

A 435 kilométer hosszú vasútvonalat óránként 160 kilométeres sebességű közlekedésre tervezték. A vonalon lévő három város jelenleg kilenc olyan állomással rendelkezik, amelyek a személyi és teherközlekedést is ki tudják szolgálni.

Ezen a vonalon közlekedik Tibetben először a kínai fejlesztésű Fuhszing típusú nagysebességű vonat (sebessége elérheti az óránként 350 kilométert is), amellyel kapcsolatban akad egy kis érdekesség:

Mivel a Lhasza-Nyingcsi vasútvonal mintegy 90%-ban 3000 méterrel a tengerszint felett húzódik, a Fuhszing típusú vonatokat (automatikus) oxigénellátó rendszerekkel szerelték fel,

hogy az oxigénszintet magasabban tarthassák a 3000 méteres magasságban található átlagos szinthez képest.

Eközben...

(Forrás: Hszinhua, MTI, Telex, fotó: Chinese Embassy in Hungary)

És ezt olvastad már?
Megalkották a bolygó egyik legbrutálisabb mágnesét, majd jött a robbanás
Budapest legközpontibb terasza úgy újult meg, hogy azonnal a törzshelyed lesz!