A vasútvonal 90%-ban 3000 méterrel a tengerszint felett húzódik.
A Hszinhua kínai állami hírügynökség számolt be róla, hogy átadták Tibet első villamosított vasútvonalát, amely a délnyugat-kínai autonóm régió székhelyét, Lhaszát köti össze Nyingcsi városával, lehetővé téve a nagysebességű vonatok közlekedését.
A vasútvonal 47 alagúton és 121 hídon halad át – ezek a részek teszik ki a teljes vonal mintegy 75%-át –, 16 helyen keresztezve a Tibet leghosszabb folyójának számító Jarlung Cangpót.
A 435 kilométer hosszú vasútvonalat óránként 160 kilométeres sebességű közlekedésre tervezték. A vonalon lévő három város jelenleg kilenc olyan állomással rendelkezik, amelyek a személyi és teherközlekedést is ki tudják szolgálni.
A 435 km hosszú Lhasa-Nyingchi vasút a délnyugat-kínai Tibetben pénteken kezdte meg működését. A vonalon “Fuxing” gyorsvonatok közlekednek. #ChinaStory https://t.co/FHc6soZz1d pic.twitter.com/j8lIpFP8CE
— Chinese Embassy in Hungary (@ChineseEmbinHU) June 25, 2021
Ezen a vonalon közlekedik Tibetben először a kínai fejlesztésű Fuhszing típusú nagysebességű vonat (sebessége elérheti az óránként 350 kilométert is), amellyel kapcsolatban akad egy kis érdekesség:
Mivel a Lhasza-Nyingcsi vasútvonal mintegy 90%-ban 3000 méterrel a tengerszint felett húzódik, a Fuhszing típusú vonatokat (automatikus) oxigénellátó rendszerekkel szerelték fel,
hogy az oxigénszintet magasabban tarthassák a 3000 méteres magasságban található átlagos szinthez képest.
Eközben...
(Forrás: Hszinhua, MTI, Telex, fotó: Chinese Embassy in Hungary)