A Szibir névre hallgató nukleáris meghajtású hadiszörnyet Szentpétervárnál bocsátották vízre, és a ruszkik elsősorban arra használnák az északi tengeri úton, hogy megtisztítsa az utat az Ázsiába gázt szállító teherhajók előtt.

Mivel az északi vizeknek fontos stratégiai jelentősége van a gazdag nyersanyaglelőhelyek miatt, így a hajónak itt is hasznát vehetik majd, nem is beszélve az esetleges mentőexpedíciókról.

Fotó: AFP

Szovjetunió felbomlása óta ez volt a legnagyobb hajóépítés, amelybe az oroszok belefogtak, a megépítéséről pedig még 2015-ben döntöttek, ugyanakkor a tervek szerint a bevetésére még várni kell egészen 2020-ig. Szibirt amúgy két atomreaktor hajtja, ezek egyenként 175 megawattos teljesítménnyel tudnak előrukkolni.

Fotó: AFP

Az atomjégtörő hossza 173 méter, tömege pedig 33 500 tonna, és ami a szép az egészben: közel 3 méteres vastagságig képes feltörni a jégmezőket. De az oroszok máris rajta vannak egy még keményebb projekten, a Vezető névvel ellátott jégtörő 4,5 méterig birkózna meg a jégtömbökkel, és ha ezt összehoznák, akkor egész évben járhatóan tarthatnák az északi útvonalakat.

(via)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Ha ezek vannak otthon nálad, akkor igazi nőcsábász vagy – Avagy tárgyak, amitől izgalmas lesz egy randi otthon

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért
Hirdetés