Az adataiddal fizetsz az ingyenes szolgáltatásokért. A kérdés már csak az, hogy mennyit tudnak rólad.

A StockApps készítette egy olyan elemzést, ami az alapján rangsorolja a tech óriásvállalatokat, hogy mennyi adatot gyűjtenek a felhasználókról. Az Amazont, az Apple-t, a Facebookot, a Google-t és a Twittert vették górcső alá, hogy aztán kiderüljön, hogy

a Google lett a legtöbb személy adatot begyűjtő vállalat

– minden egyes felhasználóról harminckilenc adatpontot gyűjt.

A Google után a Twitter (24 adatpont), az Amazon (23 adatpont), a Facebook (14 adatpont) és az Apple (12 adatpont) jön, vagyis az öt nagy közül a cupertinói vállalat tartja leginkább tiszteletben a felhasználók adatvédelemhez való jogát – ők csak a felhasználói fiókok karbantartásához szükségese adatokat tárolják, ami valószínűleg annak tudható be, hogy a Google-lel (és persze a Facebookkal meg a Twitterrel) ellentétben működésük kevésbé függ a reklámbevételektől. Ugyanakkor az elemzés megjegyzi, hogy a Facebook és a Twitter esetében az adatokat többnyire a felhasználó által megadott adatok alkotják.

(Forrás: stockapps.com, napidroid.hu, fotó: stockapps.com, nyitókép: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Hogyan lesz alkatrészekből egy közel egymilliós telefon? Pont így

A Samsung megmutatta, miből lesz a Galaxy Z Fold4, és hogy mit kell kiállnia a tesztelésnél.

Már az anti-Instagramot másolja az Instagram

Az Instagram érdekes módon validálja a felkapott a képmegosztó népszerűségét.

Kiderült, mi a legtöbbet leshazamozott dal a világon

A 70 milliárd dalfelismerésből 41 milliót csak ez a szám kapott.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Tíz egyszerű kérdés, amire iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés