Az adataiddal fizetsz az ingyenes szolgáltatásokért. A kérdés már csak az, hogy mennyit tudnak rólad.
A StockApps készítette egy olyan elemzést, ami az alapján rangsorolja a tech óriásvállalatokat, hogy mennyi adatot gyűjtenek a felhasználókról. Az Amazont, az Apple-t, a Facebookot, a Google-t és a Twittert vették górcső alá, hogy aztán kiderüljön, hogy
a Google lett a legtöbb személy adatot begyűjtő vállalat
– minden egyes felhasználóról harminckilenc adatpontot gyűjt.
A Google után a Twitter (24 adatpont), az Amazon (23 adatpont), a Facebook (14 adatpont) és az Apple (12 adatpont) jön, vagyis az öt nagy közül a cupertinói vállalat tartja leginkább tiszteletben a felhasználók adatvédelemhez való jogát – ők csak a felhasználói fiókok karbantartásához szükségese adatokat tárolják, ami valószínűleg annak tudható be, hogy a Google-lel (és persze a Facebookkal meg a Twitterrel) ellentétben működésük kevésbé függ a reklámbevételektől. Ugyanakkor az elemzés megjegyzi, hogy a Facebook és a Twitter esetében az adatokat többnyire a felhasználó által megadott adatok alkotják.
(Forrás: stockapps.com, napidroid.hu, fotó: stockapps.com, nyitókép: Getty Images)
Ez is érdekelhet: