De akár azt is mondhatnánk, hogy instagramosítja a Facebookot a Meta – hogy a saját házuk táján maradjunk.
A Meta jelentősen átalakítja a Facebook Reels funkciót, hogy még inkább hasonlítson az Instagram-verziókra, és hogy versenyben maradjanak a TikTokkal.
Az egyik leglátványosabb újítás az úgynevezett „friend bubbles”, vagyis barátbuborékok(?), ami a videók bal alsó sarkában megjelenve jelzik, ha valamelyik ismerősöd lájkolt egy videót, ezekre rányomva pedig rögtön csevegést is indíthatsz vele
– a Meta szerint ez visszahozza a Facebook igazi közösségi élményét, ahol a baráti interakciók álltak a középpontban.
Emellett a Reelsek ajánlórendszere is megújul, és az algoritmus mostantól gyorsabban tanulja meg, mi érdekel, és 50%-kal több aznap feltöltött videót mutat, hogy a frissebb tartalmak kerüljenek előtérbe. Az új motor a felhasználók által preferált videók hosszát is figyelembe veszi, és attól függően ajánl hosszabb vagy rövidebb Reelseket, hogy mit néztél korábban.
Továbbá a felhasználók egy „Not Interested” (nem érdekel) gombbal finomhangolhatják az ajánlásokat, hogy még relevánsabb tartalmakat kapjanak. Ráadásul a Meta a mesterséges intelligenciát is beveti, hogy a videóajánlások még inkább személyre szabottak legyenek.
(Forrás: The Verge, fotó: Meta, nyitókép: Getty Images)
Ez is érdekelhet: