Előfordulhat ilyen? Persze. Ez a tipping.

Egy kiszolgálásának, a kiszállításnak, beszállításnak, ki- és berakodásnak megvannak a maga szigorú szabályai. Nem mindegy, hogy érkezést követően melyik raktérben kezdenek dolgozni a rakodók, és nem mindegy, hogy elöl vagy hátul, vagy esetleg mindkét ajtón keresztül zajlik az utasok mozgatása. És természetesen az sem mindegy, hogy Boeing 737–700-asról, 900-asról, Airbus A321-esről, MD–80-asról vagy MD–11-esről van szó. Ha valamelyik ponton hiba történik, annyira elmozdulhat a súlypont, hogy megemelkedik a repülőgép orra, és a gép a fenekére ül a betonon.

Ez a tipping, amelyre bizonyos típusok kialakításuk miatt hajlamosabbak.

Fokozottan oda kell figyelni a földön a hosszútörzsű gépekre, illetve azokra, melyek hajtóművét a törzsön helyezték el – a Tu–154-es is hajlamos volt erre. De hogyan lehet megelőzni a gépek feldőlését? Melyek a leggyakoribb hibák? Ez is kiderül a Légiközlekedési Kulturális Központ videójából.

Ez is érdekelhet:

Több mint hetven fantasztikus fotón a tíz éve kivont MiG–29-esek

2010. december 16-án repültek utoljára a magyar légtérben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

A világ legvékonyabb spagettije szabad szemmel láthatatlan, viszont kiváló kötszer készülhet majd belőle

További cikkeink a témában