A képlet egyszerű: kis tudatosság=jelentős összeg megtakarítása.
A magyar BillKiller mobilcsomagok összehasonlításával foglalkozó startup kutatásában a magyarok mobilhasználati tudatosságát vizsgálta, és arra jutott, hogy
a magyarok kevesebb mint harmada ellenőrzi legalább havi rendszerességgel a mobilhasználatát, pedig tízezreket lehetne vele spórolni,
minden ötödik megkérdezett pedig csak akkor foglalkozik a mobilhasználatával, amikor túl magas a telefonszámla, illetve az egyenlege vagy az adatkerete kimerült.
A Pulzus kutatási applikációval készül kutatás arra is rávilágított, hogy a felhasználók 25%-a nem is tudja, hogy hol találja meg a kimenő és bejövő hívásokkal, az SMS-ekkel és az internethasználattal kapcsolatos adatokat a telefonjában. Kis tudatossággal bárki jelentős összeget spórolhat meg –
az első 1 823 BillKiller ügyfélnek átlagosan évi 55 036 forint megtakarítást kalkulált az applikáció.
A magyarok 19%-a azt mondta, hogy a számlán szereplő összegtől függetlenül egyáltalán nem foglalkozik a mobilhasználattal, a fennmaradó 28% számára pedig a korlátlan mobilhasználat miatt ez nem releváns. Ennek ismeretében kevésbé meglepő, hogy a felhasználók jelentős része rendszeresen túl is lépi havi költségkereteit: 35%-uk legalább alkalmanként többet fizet a mobilhasználatáért havi csomagdíjánál, ebből pedig 4% vallotta azt, hogy ez rendszeresen, minden hónapban problémát jelent.
A BillKiller Kft. alapító-tulajdonosa, Sallai Ákos ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a fogyasztói tudatosság kérdését érdemes a telekommunikációs szektorra jellemző árképzési és értékesítési gyakorlatokkal együtt vizsgálni – erősen kérdéses például, hogy a fogyasztók össze tudják-e hasonlítani a szolgáltatók ajánlatait, illetve egyszerűen elérhető-e számukra minden szükséges információ a tudatos fogyasztói döntéshez.
Eközben...
(Forrás: BillKiller, MTI, fotó: Getty Images)