A magántulajdonban lévő de Havilland Vampire WZ507 hatalmas károkat okozott felszállás közben a South Staffordshire-i repülőtéren, miután a kipufogója gyakorlatilag darabokra szaggatta a kifutópályát.

A gép indulása után nem sokkal, még viszonylag kisebb motorteljesítmény mellett is elkezdtek leválni apróbb darabok a kifutópálya aszfaltjáról. De miután a pilóta megnövelte a vintage vadászgép teljesítményét a felszállás előtt, indult csak igazán a nagy buli, ugyanis a kifutópálya burkolatának a nagyobb darabjai is elkezdtek a levegőbe szállni. A történet pedig egész komoly volt, ugyanis egy-egy hét vagy nyolc méter széles is lehetett:

A „vámpír” lényegében végigszántotta a kifutópályát – szerencsére a pilóta nem sérült meg, és a repülőgép sem szenvedett komolyabb károkat. Mint kiderült, később ugyanazon a reptéren landolt, de már egy másik kifutópályán.

A de Havilland Vampire egy brit sugárhajtású vadászgép, melyet a II. világháború alatt kezdtek el gyártani, majd 1946-ban állították hadrendbe. A de Havilland Vampire a Brit Királyi Légierő (Royal Air Force) második sugárhajtású repülőgépe volt, amely 1955-ig szolgált vadászgépként a királyi légierőnél, majd ezután 1966-ig gyakorló repülőnek használták.

Ez is érdekelhet:

(forrás: Popular Mechanics)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki egy rejtett galaxis a Földtől 11 millió fényévre

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

További cikkeink a témában