A Cornell Egyetem kutatói gőzerővel dolgoznak a technológia megvalósításán.
Egy Cornell Egyetemen dolgozó kutatócsoport már egészen jól halad azzal a túlzás nélkül korszakalkotó fejlesztéssel, ami lehetővé tenné, hogy a virtuális valóságban meg tudjunk érinteni dolgokat. A VR az elmúlt években brutálisan nagyot fejlődött, ami öt éve még csak scifi volt, az ma már valóság.
A technológia fejlődése pedig nem állt meg, a virtuális valóság az elkövetkező években durranhat igazán nagyot.
Az amerikai intézmény fejlesztői egy kézre húzható kesztyűn dolgoznak, ami egy halószerű, bőrhöz hasonlóan működő réteg segítségével képes lenne az érintés érzetét kelteni. Bár a technológia egyelőre gyerekcipőben jár, de új távlatokat nyithat a VR-iparban. Gondoljunk bele, milyen lehetőségekkel bővülnének a szórakoztató tartalmak, hogyan alakulhatna át a horrorjáték vagy akár az erotika műfaja.
A fejlesztők elmondása szerint a hálószerű rész abban segíti a kesztyűt, hogy az érintések pontos mozgását lekövessék, így a visszacsatolás sokkal pontosabb és élethűbb lesz. Érintésre, pontosabban nyomásra érzékeny a kesztyű úgynevezett váza is, amely az újak végéig fut.
A technológia felvet érdekes kérdéseket, például, hogy mennyire tud intenzív lenni, okozhat-e a jövőben fájdalmat, ha játék közben megütik vagy megvágják a kezünket.