A Vuzix Blade-del nincs szükség többé a telefonod képernyőjére, minden ott van a szemed előtt. Hogy lecserélnénk-e rá a telefonunkat? Talán majd néhány év múlva.
A barcelonai Mobil Világkiállításon felpróbált okosszemüveget nem véletlenül neveztük korábban az új Google Glass-nek, hiszen a Blade pont olyan, mint a Google szemüvegének egy továbbfejlesztett verziója: jobb kamera, szebb kép, esztétikusabb megjelenés és viselni is sokkal kényelmesebb, de összességében azért még mindig messze van attól, hogy méltó kihívója legyen az okostelefonoknak.
Hogy hosszútávon az okosszemüvegeké a jövő, az talán nem is kérdés, hiszen egy ilyen eszköz elméletileg pontosan ugyanazt tudja, mint egy telefon, csak nem kell mindig előkapkodnod a zsebedből:
a Vuzix Blade-en a szemed elé vetítve olvashatod az e-mailjeidet, a híreket, az időjárás-jelentést, de akár videókat, filmeket is nézhetsz rajta.
Ennél is komolyabb előnyöket tapasztalhatunk a kiterjesztett valóságra optimalizált programoknál, például hogy a szemüveg a valódi utcaképre vetítve képes elnavigálni a térképen kiválasztott helyre, vagy három dimenzióban láthatsz a valóságba kivetített virtuális objektumokat.
Mindezt a technikát persze nem egyszerű egy szemüveg méretű eszközbe bepréselni, és tény, hogy egyelőre a Blade-nek is megvannak a maga határai: a szemüvegben egy mindössze négymagos procit és nyolc megapixeles kamerát találunk - előbbiről nem derült ki, hogy mire elég, ugyanis az általunk kipróbált néhány demó nem igazán tette próbára a képességeit, de a négymagos processzor manapság már egy belépő szintű okostelóba is elég gyenge eresztés lenne. Kamera fronton annyi biztos, hogy a Blade jobb minőségű képeket csinál, mint akár a Google Glass, akár az Epson Movierio BT-200, de azért még mindig bőven van hova fejlődni, mert a jelenlegi képminőség mellett még mindig inkább vennénk a fáradságot, hogy előhalásszuk a telefonunkat a zsebünkből.
Szintén nem teljesen megoldott a szemüveg kezelése, ugyanis a Blade-et alapvetően a szárába épített érintésérzékeny felülettel lehet kezelni, ami ugyan nagyon kényelmes, de gépelésre például tökéletesen alkalmatlannak tűnik. A szemüveget emellett elvileg a beépített Amazon Alexa személyi asszisztenssel lehet irányítani, de ezt mi a Mobil Világkiállításon nem tudtuk kipróbálni.
A kivetített kép minősége sem vetekszik egy QHD felbontású telefon képességeivel, de az is igaz, hogy
a Vuzix Blade sokkal szebb és nagyobb képet vetít ki a szemünk elé, mint mondjuk a Google Glass.
Emellett az "átjárás" is jól működik a virtuális és a valódi világ között, vagyis ha kicsit távolabbra fókuszálsz, akkor egyáltalán nem zavaró a szemed elé kivetített kép, egész nyugodtan tudsz tájékozódni vagy beszélgetni másokkal, miközben a szemüveg a fejeden van.
Használhatóság szempontjából nagyon jó döntésnek bizonyult, hogy a Vuzix az akkumulátort egészen hátra, a szemüveg szárának a végébe rakta, így a Blade sokkal kényelmesebben viselhető, mint más okosszemüvegek, és előre dőlve sem érzed úgy, hogy le akar esni a fejedről.
A Vuzix Blade-nek tehát nagyjából minden képessége megvan ahhoz, hogy sikeres legyen, pláne, hogy okosabban is választottak piaci stratégiát, mint mondjuk a Google: a szemüveg első verzióját, aminek az ára a hírek szerint 500 dollár körül lehet (vagyis jóval olcsóbb lesz, mint az ezerötszáz dolláros Google Glass) kifejezetten vállalati felhasználásra szánják, orvosoknak, szakembereknek, akiknek jól jön, ha van egy kéz nélkül is irányítható kijelző a szemük előtt, ellenben a megjelenés kevésbé fontos szempont. Ha ezen a vonalon haladva néhány év alatt sikerül tökéletesre csiszolni az eszközt, akkor pedig talán majd jöhetnek a hétköznapi felhasználók is, akiknek egy ilyen eszköz tényleg csak akkor jelenthet alternatívát egy telefonnal szemben, ha legalább annyit tud, mint egy iPhone és olyan jól néz ki, mint egy Ray-Ban.