Stratégiájuk is van, hogy tegyenek ellene.
A minap írtunk róla, hogy a Break Free From Plastic nevű nemzetközi mozgalom negyvenkét országban tartott szemétgyűjtése és szortírozása után megállapította, melyik cégtől származik a legtöbb eldobált műanyaghulladék.
A Coca-Colától.
Erre reagálva kaptuk meg a cég reakcióját, változtatás nélkül közöljük:
„Támogatjuk a Greenpeace célkitűzését, hogy eltávolítsuk a hulladékokat az óceánból és nagyra értékeljük erőfeszítéseiket, hogy minél több ember figyelmét felhívják erre a fontos környezetvédelmi kihívásra. A Greenpeace úgy döntött, hogy a műanyaghulladék kezelésének egyetlen megközelítésére koncentrál. Mi abban hiszünk, hogy minden csomagolóanyagnak lehet előnye, és ha megfelelően kezelik, értékes, újra felhasználható alapanyaggá válhat. Hogy ez megvalósulhasson, hatékonyabb hulladékgyűjtésre, még több újrahasznosított anyag felhasználására és teljes újrahasználhatóságra van szükség.
Mi készen állunk, hogy kivegyük a részünket a feladatból. Ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé: 2030-ig elérjük, hogy évről évre ugyanakkora mennyiségű műanyagpalackot és alumíniumdobozt gyűjtsünk vissza és hasznosítsunk újra, amennyit eladtunk – függetlenül attól, hogy az honnan származik. Ez a vállalás a Hulladékmentes Világ (World Without Waste) jövőképünk fontos eleme - emellett azt is elhatároztuk, hogy 2030-ig minden palackunkat és alumíniumdobozunkat 50 százalékban újrahasznosított anyagból készítjük. Bár jelenlegi csomagolóanyagaink nagy része (85%) már ma is újrahasznosítható, azon dolgozunk, hogy 2025-re ez az érték 100 százalék legyen.
Erre egyedül nem vagyunk képesek, és időbe fog telni, amíg minden vállalásunkat teljesítjük. De felismertük, hogy cselekednünk kell, és tisztában vagyunk annak fontosságával, hogy egy Hulladékmentes Világot hozzunk létre.”