Szebben mondva: a mindenféle állami támogatások és kedvezmények igénybevétele.

A brit BBC készíttetett egy tanulmányt a Miles Consultancyvel a plug-in, vagyis konnektorról tölthető hibridekről. Ezek lényege ugye az lenne, hogy a városban károsanyag-kibocsátás nélkül, villanymotorral közlekedjenek, hosszabb távon, országúton pedig a benzinmotor miatt nincsenek olyan korlátok, mint egy tisztán elektromos hajtásnál.

Ezért jár utánuk állami támogatás Nagy-Britanniában – és például Magyarországon is jár a zöld rendszám, ha 25 kilométert képes csak villanymotorral megtenni, akkor pedig máris évente százezrek spórolhatók meg a parkolási díjon.

A gyakorlatban viszont a plug-in hibridek messze nem teljesítik azt, amiért az állam támogatja az elterjedésüket.

A tanulmány szerint ugyanis az ilyen autók üzemeltetőinek túlnyomó része csak nagyritkán tölti fel hálózatról az autót, sokan pedig a jármű beszerzése óta egyetlen egyszer sem vették elő a csomagtartóból a töltőkábelt. A tanulmányban megvizsgált 1500 hibrid autó átlagos fogyasztása mintegy hat liter volt 100 kilométerenként a gyárilag megadott úgy két liter helyett.

Az ilyen hibridek egy része cégautó – Nagy-Britanniában 70%-uk –, amelyeknél a vezetők egyáltalán nem motiváltak abban, hogy a hálózati töltéssel foglalkozzanak, megtankolják a kocsit benzinnel a cég költségén, és kész.

Egy szóval írta le a Miles Consultancy a plug-in hibrid autók állami támogatását:

nevetséges.

Ez is érdekelhet:

(Forrás: Focus, MTI)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
12% Naná, és nagyon keményen.
48% Igen, de menedzselhető.
41% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés