Újabb szereplővel bővült a kompakt crossoverek eddig sem néptelen kategóriája. A Hyundai mindent beleadott a Konába, amire csak egy ilyen városi terepjárónak szüksége lehet, egy kicsivel még többet is.
Most, hogy az egyterű helyett a crossover lett a menő, magától értetődő, hogy minden márka ebbe a kategóriába tartozó típussal jön ki. Így tett a Hyundai is, és a Tucson és Santa Fe mellé bemutatta ezek kisöccsét, ami a Kona nevet kapta.
Nem a Hyundai találta ki, de ügyesen használja az osztott fényszórót, amit a Nissan Juke és a Citroën C4 Cactus óta ismerhetsz. A lényege, hogy a felső, keskeny bura alatt csak a nappali menetfény kapott helyet, a fő fényszórót alatta, a lökhárítóba építve találod. Az eltérő színű tető, a cápauszony alakú C-oszlop és a műanyaggal burkolt kerékjáratok is mind megvannak.
Kompakt crossover a Kona, tehát tényleg nem túl nagy, éppen akkora, hogy a városban is könnyen manőverezz vele. 4,17 méter hosszú, 1,8 méter széles és a tetősínnel együtt 1,57 méter magas, a tengelytávja 2,6 méteres. A csomagtartó is akkora, mint egy kompakté, alapesetben 361 literes, amit 1143 literig bővíthetsz, ennek elégnek kell lennie.
Egyelőre kétféle benzines motort ad a Konához a Hyundai. Az egyik az ezer köbcentis, turbós háromhengeres, 120 lóerővel és 172 Nm-rel, amivel 12 másodperc alatt gyorsul százra és 181 km/óra a vége. Ez az alapmodell, ezért hatos kézi váltót adnak hozzá, és csak az első kerekek hajtottak. Ha városban használod, nem is kell több.
A másik opció már izgalmasabb, az 1,6 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor 177 lóerős és 265 Nm nyomatékra képes. Ennél széria a hétfokozatú duplakuplungos váltó, 7,9 másodperc alatt van százon és megfutja a 205 km/órát. Összkerékhajtás is járhat hozzá, így a Kona a 17 centis hasmagassággal együtt többre képes, mint amit kinéznél belőle.
Ha a crossovert még ekkorában is csak dízellel tudod elképzelni, akkor jövőre jön egy új generációs 1,6 literes turbódízel, erről még nem árult el részleteket a Hyundai. De azt már tudni, hogy a Kona az autonóm vészfékező, sávtartó, gyalogosfelismerő, holttérfigyelő és automata fényszóró mellett head-up displayt is kap, 8 colos navigáció és vezeték nélküli mobiltöltő is lesz benne.