A Phantom hozta el a Rolls-Royce megújulását 2003-ban, a BMW tulajdonába került márka ezzel a típusával lett konzervatívból egyre menőbb szerte a világon. Most elkészült az utolsó példány, egy elég egyedi darab, és hamarosan jön az utódja.
Sokáig gyártotta a Phantom jelenlegi szériáját a Rolls-Royce, hiszen a típust eredetileg 2003-ban mutatták be, és ez alatt az idő alatt más márkáknál két modellváltás is végbe szokott menni. Ez volt az első új modellje a Rolls-Royce-nak, miután a BMW tulajdonába került, és ez hozta el a márka megújulását is. A kissé ódivatú limuzinok után a Phantom éppen annyira lett modern, amennyire szükséges, miközben sokkal fényűzőbbé vált a korábbiaknál.
De a jelenlegi Phantom története most véget ért, a goodwoodi gyárban elkészült az utolsó példány. Egy gyűjtő megrendelésére gyártották le, aki az óceánjárókéhoz hasonló stílusú festést és belsőt rendelt hozzá. A nyújtott tengelytávú kivitelről van szó, így csaknem 6,1 méter hosszú a luxuslimuzin, aminek az ára nem ismert, de a korábbi egyedi építésű Rolls-Royce-okból kiindulva legalább egymillió eurót kértek érte.
A most búcsúzó Phantom volt a hetedik generáció, a név ugyanis 1925-ben tűnt fel először, és hamarosan jön a nyolcadik széria, amit 2018-ra mutatnak be. Az új modell a legfrissebb technikával érkezik, és bár a Rolls-Royce megerősítette, hogy az elődjével ellentétben sem kupé, sem kabrió nem lesz belőle, az alapjára épül majd a márka első szabadidő-autója.