V8-assal búcsúzik a Land Rover Defender

Lehet, hogy a Defender gyártását már befejezte a Land Rover, de a legendás terepjáró most visszatért egy limitált szériával, amibe 5 literes V8-ast szereltek. A méregdrága sportváltozat a gyűjtők álma lehet.

Méltó búcsút talált ki a Land Rover a Defender számára, aminek a gyártása már korábban befejeződött. Mivel idén hetven éves a márka, ezért egy különleges szériát készítettek az ikonikus terepjáróból, és a különlegessége nem merült ki a feketére fényezett tetőben és a gazdagon extrázott utastérben. A Defender Works V8 ugyanis, mint a neve is mutatja, egy nyolchengeres motort kapott.

Az 5 literes V8-as szívómotor 405 lóereje elképesztő előrelépés a dízel Defender jellemzően 120 lóerejéhez képest, ahogyan a nyolcfokozatú automata sebességváltó is, aminek sportmódja is van. A felspécizett Defender ezzel 5,6 másodperc alatt gyorsul százra, és bár a végsebessége csak 170 km/óra, aki vezetett már Defendert, tudja, hogy ennél nem szükséges gyorsabban menni vele.

A nagyobb erőhöz igazították a terepjáró többi paraméterét is a Land Rovernél, ezért 18 colos kerekek, nagyobb fékek, stabilabb rugók, lengéscsillapítók és stabilizátor kerültek alá. A rövid és hosszú változatban is kínált Works V8 a megjelenésével is jelzi, hogy nem mindennapi Defender, hiszen LED-es fényszórókat, Recaro üléseket és Windsor bőrkárpitot kapott.

Nemcsak a sportosságával, hanem az exkluzivitásával is felér a legdrágább G-osztályhoz a Defender Works V8, hiszen a Land Rover speciális járműveket építő részlegénél csak 150 darabot gyártanak majd belőle, és minden egyes példánya legalább 150 ezer angol fontba, azaz 52,5 millió forintba kerül. Tehetős gyűjtőként hirtelen nem is tudnánk jobb játékszert kitalálni.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon